Glavni problem Alfa Romeovog atmosferskog benzinca T.S. (s dvije svjećice po cilindru) je varijator faze ventila. Problem je češći kod motora 1.8 nego 1.6, a uzrok je u stradavanju brtvenih kanala…
PITANJE ČITATELJA
Alfa Romeo 156 1.8 T.S. iz 2002., sa 239.000 km. Problem je što nema snage pri dodavanju gasa do 2500 okretaja, a ni tada odziv nije savršen.
Promijenjeni su lambda sonda i senzor protoka zraka izmjeren tlaK goriva, ultrazvučno čišćeni injektori, novi kablovi…
ODGOVOR DOKTORA
Glavni problem Afinog atmosferskog benzinca T.S. (s dvije svjećice po cilindru) je varijator faze ventila. Češći kod motora 1.8 nego 1.6, a uzrok je u stradavanju brtvenih kanala. Varijator faze se u pravilu ne popravlja te je nužna izmjena, a trošak je oko 2500 kn.
Budući da ste većinu ostaloga pregledali, to je najvjerojatnije uzrok neravnomjernog rada motora. Ipak, trebali biste tlakove kompresije hladnog motora, jer uzrok može biti i u općoj istrošenosti motora. Tlakovi moraju biti ravnomjerni i ne niži od 10 bara.
Istodobno provjerite i sustav za paljenje, prvenstveno dolazi li do probijanja visokog napona na priključcima bobine i visokonaponskim kablovima (iako ste ih izmijenili), odnosno ulazi li u usisnu granu ‘falš zrak’, na obujmicama, odnosno senzorima tlaka i temperature.