Na autocesti tegljači često pretjecanjem izazivaju zastoje, koji ometaju druge sudionike u prometu a mogu biti i opasni pa je, zbog male razlike u brzinama te dugog vremena pretjecanja, preporučljivo malo usporiti i propustiti ga
Zbog sigurnosti je tegljačima i kamionima na autocesti brzina ograničena na 90 km/h. Budući da im se brzina stalno nadzire tahografom, većina vozi uz pomoć tempomata, 88 ili 89 km/h. Premda su stoga, među tegljačima na autocesti moguće brzinske razlike minimalne, tegljači ipak često pretječu druge tegljače. To je moguće prirastom brzine od 1 do 2 km/h, ponekad i manjim, pa pretjecanje traje minutama i kilometrima.
Tada obje trake autoceste bivaju blokirane za automobile koji voze brže, što izaziva neugodne zastoje i opasnosti. Osim što se time smanjuje protočnost na autocestama, smanjuje se i sigurnost, po dva osnova. Prvo, vozači tegljača se u pretjecanje često uključuju ne obazirući se na vozila koja nailaze straga, a na pretjecajnoj traci mnogi voze i brže od 160 km/h.
Budući da kinetička energija raste s kvadratom brzine, višestruko je teže brzinu smanjiti sa, primjerice, 140 na 90 km/h, nego s 50 km/h na nulu. Pri velikim brzinskim razlikama nastaje rizik da vozilo iza naleti na stražnji dio tegljača ili da pri naglom kočenju izgubi dinamičku stabilnost, s krajnje neizvjesnim posljedicama.
Drugo, vozačima koji automobilom trebaju naglo kočiti, osim štete na habanju kočnih elemenata i guma te povećanoj potrošnji goriva za naknadno ubrzavanje, izaziva se stres i ljutnja, zbog kojih, a i zbog gubitka vremena u zastoju, potom često voze brže i neopreznije.
Zbog toga savjetujemo vozačima tegljača: izbjegavajte pretjecanja drugog tegljača, a ako vas drugi tegljač pretječe, malo usporite i propustite ga. Tim malim manevrom radite veliku korist za protočnost i sigurnost te pomažete drugim vozačima na autocesti.