General Motors je 1950-ih po SAD-u predstavljao putujuću izložbu Motorama, na kojoj su, uz standardne modele za tekuću godinu, predstavljani i konceptni automobili…
Dizajner Harvey J. Earl bio je više nego svjestan rastuće popularnosti europskih sportskih automobila u SAD i odlučio je predstaviti model koji će im moći parirati. Chevrolet Corvette se pokazala toliko popularnom među posjetiteljima Motorame da su je brže-bolje odlučili pustiti i u serijsku proizvodnju.
Mnogi ne znaju da je za stvaranje Corvette najznačajniji bio Zora Arkus-Duntov (1909. – 1996.), genijalni automobilski konstruktor, podrijetlom ruski Židov. Uočivši sve veću prodaju uvoznih sportskih automobila, ali i prednosti novog, revolucionarnog materijala, stakloplastike, General Motors, uvelike zahvaljujući njemu, predstavlja svoj odgovor.
Već 30. lipnja 1953. prvi je primjerak sišao s proizvodne trake u mjestu Flint u saveznoj državi Michigan. Tony Kleiber, radnik s tekuće vrpce, dobio je čast da proveze prvi primjerak s proizvodne trake.
Novi materijal nije još bio u potpunosti provjeren, a ni Amerikanci još nisu bili posve pripravni na takav automobil, pa je do kraja godine proizvedeno samo 300 primjeraka Corvette. Svi su bili bijeli s crvenom unutrašnjošću, imali anemični šestcilindrični motor, automatski mjenjač sa samo dvije brzine i bubanj kočnice.
Kad je 17. siječnja 1953. na Motorami predstavljen Chevrolet Corvette, za američke pojmove maleni sportski dvosjed, s karoserijom od novog, revolucionarnog materijala, stakloplastike, okrenula se nova stranica povijesti američkih sportskih automobila…
Ni po čemu nije bila dostojan konkurent europskim modelima, prodaja je bila razočaravajuća, i kada je model za 1955. napokon dobio V8 motor u GM-u su već odlučili da je to posljednja Corvette.
No tada je Ford predstavio svoj otvoreni dvosjed, Thunderbird, i Chevrolet je čisto iz inata odlučio ipak redizajnirati Corvette. Reakcije na prekrasan prototip bile su toliko pozitivne da je već za nekoliko mjeseci počela serijska proizvodnja.
Rani modeli zbog rednog su šestaka imali anemične performanse, model se loše prodavao i bio pred gašenjem, no ugradnja V8 motora 1955. iz temelja je izokrenula stvari.
Chevrolet Corvette je danas, 68 godina nakon spektakularnog predstavljanja, najveća američka automobilska sportska ikona svih vremena, izdvojena i u zasebnu marku unutar General Motorsa.
Foto: Morio, Wikipedia