NOVI TALIJANSKI ADUT

Fiat 600e, zakašnjeli nasljednik Punta, električni crossover B-segmenta

Foto: Fiat

Fiat 600e, tehnološki srodnik s Jeep Avengerom, Peugeotom 2008 i Opel Mokkom je uspješnu tehnologiju s električnim pogonom upakirao u nostalgični stil izveden iz modela 500

Tijekom press konferencije organizirane za novi 600e, Fiat je učinio više od samog predstavljanja šarmantnog crossovera jer je također pokazao skicu prekinutog projekta. Rijetko se događa da proizvođač automobila otkrije automobil koji je ostavljen na podu rezačke, posebno tijekom događaja posvećenog novom proizvodu. Susjedna skica prikazuje model koji je trebao zamijeniti subkompaktni hatchback Fiat Grande Punto.

Prema riječima voditelja Fiatovih novih proizvoda Antonija Massacesija, tadašnji šef FCA-e Sergio Marchionne bio je skeptičan prema B-segmentu, tvrdeći da je previše konkurentan i nedovoljno profitabilan. Kao odgovor na to, Massacesi – koji je nadgledao projekt – i njegov tim došli su na ideju o većem 500, koji užasno liči na Fiat 500X predstavljen godinu dana kasnije, 2014. On mrtvorođeno vozilo opisuje kao prihvatljivije nego Punto ili Fiesta ili Clio” po nižoj cijeni. Marchionneu se svidio novi plan i odobrio je automobil za proizvodnju, samo da bi bio prekinut nekoliko mjeseci kasnije.

Naposljetku je to postao projekt ponovnog uključivanja, ponovnog pokretanja prije nego što je Fiat naposljetku povukao utikač. Massacesi kaže da bi nova platforma bila nužna za usklađivanje s emisijama i sigurnosnim propisima. Posljedično, arhitektura subkompaktnog hatchbacka razvijena u suradnji s koncernom General Motors i prvi put korištena 2005. na Grande Puntu već je bila zastarjela 2013. godine.

Druge marke odbile su dijeliti troškove razvoja nove arhitekture, pa je automobil isključen. Fiat je izračunao i došao do zaključka da se projektiranje nove platforme za samo jedan automobil jednostavno ne isplati. Grande Punto je na kraju izbačen iz upotrebe 2018., a talijanska marka vidi novi Seicento kao svog neizravnog nasljednika. Ovaj put Fiat nije morao obaviti sav posao jer električni i hibridni crossover koristi istu e-CMP2 platformu kao i Jeep Avenger, što matičnoj tvrtki Stellantis omogućuje raspodjelu troškova.

Fiat 600e je dugačak 4171 mm, širok 1781 mm i visok 1523 mm te se pokreće elektromotorom snage 115 kW (156 KS). Napaja se iz litij-ionske baterije kapaciteta 54 kW, što omogućava ubrzanje do stotke za 9 sekundi, a najveća brzina je elektronički ograničena na 160 km/h. Doseg s jednim punjenjem baterija, po WLTP ciklusu iznosi 400 km.

Fiat 600e će se proizvoditi u Poljskoj, a cijena će se kretati od 36.000 eura do 41.000 eura za top model La Prima.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo