Firestone je 14. travnja 1914. patentirao gumu otpornu na klizanje

Stacy G. Carkhuff, glavni stručnjak američke gumarske tvrtke, osmislio je gaznu plohu pneumatika s mekšom strukturom gume te ‘cik-cak’ uzdužnih utorima i poprečnim klinastim, za bolje prianjanje i drenažu…

Već od početka autoindustrije konstruktori automobila i kotača morali su se nositi s problemom lošijeg prianjanja gume na skliskoj podlozi i rizikom aquaplaninga. Brzine, jest, bile su znatno manje nego danas, ali su naslage vode na kolniku bile češće i veće.

Uočili su da guma na niskim temperaturama gubi prianjanje, a da to posebice pogoršavaju naslage vode na kolniku, koje stvaraju ‘vodeni klin’ i razmiču gaznu površinu gume od asfalta.

Na današnji dan prije 106 godina, Stacy G. Carkhuff, voditelj razvoja pneumatika američke tvrtke Firestone Rubber Co. iz Akrona Ohio patentirala je gumu koja je imala prvu nehomogenu strukturu. Naime, dotad je cijela guma bila vulkanizirana iz iste smjese.

Patentirana je guma koja je u gaznoj plohi, posebnim postupkom kalupljenja i vulkanizacije, imala mekšu smjesu, koja bolje prianja na hladnom i skliskom asfaltu. Usto je osmišljena posebnu geometriju (‘šaru’) gazne plohe, s uzdužnim razlomljenim (‘cik-cak’) kanalima i bočnim klinastim.

Dubina utora na gaznoj plohi bila je četvrtinu inča (6,4 mm). Bio je to začetak zimskih guma, koje su 1930-ih nazvane M+S (Mud + Snow – engl. blato + snijeg), a danas usto postoji i posebna kategorija, označena pahuljicom.

Napomena: guma na prvom Firestoneovom stručnom članku iz 1912. ima na gaznoj plohi utore u obliku slova ‘non skid’ (bez klizanja), zbog marketinških razloga.


Komentari

loading...