Honda Accord 2.0 i-VTEC ima najkvalitetniji i najpouzdaniji benzinski motor u klasi, ali koji nije dobro prilagođen napajanju na tekući naftni plin (LPG)
Honda Accord 2.0 i-VTEC ima problema kod rada motora na plin, jer se ventili dodatno zagrijavaju i rastežu, a kod mehaničkog podešavanja zazora, za razliku od hidrauličkog, nema kompenzacije povećane duljine ventila. Rješenje je u sustavu direktnog ubrizgavanja plina s lubrifikatorima…
PITANJE ČITATELJA
Honda Accord 2.0 i-VTEC, 2008., 260.000 km, planiram ugraditi plinsku instalaciju. Zanima me hoće li se pogoršati performanse i hoće li se smanjiti trajnost motora?
ODGOVOR DOKTORA
Osnovni benzinski motor modela Honda Accord, obujma 1998 ccm i snage 155 KS pri 6000/min i momenta 190 Nm pri 4500/min opremljen je sustavom za podešavanje faze usisnih ventila i-VTEC, ali nema hidrauličke nego mehaničke podizače ventila.
Japanski su stručnjaci, radi pojednostavljenja konstrukcije i povećanja pouzdanosti ugradili klasične podizače ventila, s ventilom za podešavanje, umjesto hidrauličkih. Zazor treba povremeno podešavati (na hladno, usisni 0,25 i ispušni ventili 0,30 mm).
Problem je kod vožnje na plin na plin, jer se ventili dodatno zagrijavaju i rastežu, a za razliku od hidrauličkog mehanizma, nema kompenzacije povećane duljine ventila. Rješenje je u sustavu direktnog ubrizgavanja s lubrifikatorima, koji podmazuju i hlade ventile.
U njemu je pola litre specijalnog maziva Flashlube, koje traje 10.000 km, kad treba napraviti servis plinske instalacije. Motor Honde Accord 2.0 i-VTEC nije najbolje prilagođen za napajanje plinom i velik je rizik da nakon 30.000 do 50.000 km izgore ventili, pogotovo ako se ugradi neodgovarajuća plinska instalacija i ako se vozi neumjereno.
Tada od ušteda na jeftinijem gorivu, pogotovo zbor razmjerno velikog početnog ulaganja (11.000 kn za posebnu opremu) neće biti ništa. Dakle, ako se benzinca želi benzinca voziti na plin, ne kupuje se Honda…