SAVJET ZA KUPNJU

Kia Sportage (2010. – 2015.): korejski kompaktni SUV oduševio pouzdanošću, ima i mana…

Kia Sportage treće generacije, serije SL, ‘blizanac’ modela Hyundai ix35, proizvodio se od ožujka 2010. do kolovoza 2015., kvalitetu je najavio 7-godišnjim jamstvom, pokazao se solidnošću i rijetkim kvarovima, ali ipak…

Kia Sportage prve generacije, serije NB, kao mali terenac, počeo se proizvoditi u srpnju 1993., s uključivim pogonom 4×4 i reduktorom, na šasiji malog dostavnjaka Mazda Bongo, u suradnji s Fordom i Mazdom, tadašnjim partnerima Kije. Benzin: 2.0/95 KS i 2.0 16V/128 KS, dizel: 2.2/63 KS i 2.0 TD/83 KS.

Kia Sportage druge generacije, serije JE/KM, uveden u kolovozu 2004, napravljen je po SUV koncepciji, ‘pod kapom’ koncerna Hyundai-Kia, na ojačanoj platformi Hyundai Elantre, kao ‘blizanac’ i prethodnik Tucsona. Prešao na koncepciju s prednjim pogonom s uključivim 4×4 preko visco spojke, bez reduktora. Najvažniji motor: 2.0 CRDi/112 KS

Kia Sportage treće generacije, serije SL, kojeg analiziramo u ovom tekstu, uveden je u ožujku 2010. Izvrstan dizajn Petera Schreyera bio je katalizator uspjeha povećanog, očvrsnutog i ušminkanog modela  treće generacije, tehnološki jednakog Hyundaiju ix35. Uveo motore koji su i danas aktualni: benzinca 1.6 GDI/132 KS i dizelaša 1.7 CRDi/115 KS. Zaslužan za čak 27,4 posto europske Kijine prodaje.

Sedmogodišnje jamstvo najavilo je visoku kvalitetu, koju su potvrdila iskustva na tržištu. Stoga je to isplativ rabljeni primjerak, pogotovo što su modeli iz dvije posljednje tržišne godine još pod jamstvom. Zbog toga je to isplativa kupnja, premda ovi modeli, zbog solidne izvedbe i privlačnog dizajna dobro drže cijenu.

A ovo su greške, odnosno kvarovi riješeni kroz standardne tvorničke akcije:

PROBLEM
Kočnice tvrde i preosjetljive.
UZROK
Neispravna povratna opruga papučice kočnice, odnosno slobodan hod papučice kočnice.
POPRAVAK
Ugradite modificiranu povratnu oprugu papučice kočnice. Odvrnite prekidač BPP dok klip ne dotakne papučicu kočnice. Provjerite je li visina papučice 163 mm (bez tepiha). Ako nije, podesite duljinu šipke glavnog cilindra kočnice. Podesite prekidač položaja papučice kočnice (BPP) tako da postignete slobodan hod 3-8 mm papučice kočnice. Dijagnostičkom opremom provjerite rad prekidača BPP.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL).
UZROK
Električne instalacije davača temperature DPF-a taru se o podupirač.
POPRAVAK
Ugradite modificirani davač temperature DPF-a s duljim električnim instalacijama. Provjerite spoj električnih instalacija, osigurajte odgovarajući slobodan hod.

PROBLEM
Motor radi nemirno i slabo vuče.
UZROK
Odvojena donja cijev međuhladnjaka turbopunjača (TC) od međuhladnjaka ili turbopunjača (TC). Cijev međuhladnjaka turbopunjača (TC) neispravno zategnuta.
POPRAVAK
Provjerite cijevi međuhladnjaka turbopunjača (TC) i stezaljke. Izmijenite komponentu(-e) ako je potrebno. Provjerite rad DPF-a.

PROBLEM
Lupkanje iz stražnjeg ovjesa.
UZROK
Olabavljeni sigurnosni vijci stražnjeg oscilirajućeg ramena.
POPRAVAK
Skinite jedan sigurnosni vijak stražnjeg oscilirajućeg ramena. Temeljito očistite navoje stražnje glavčine i sigurnosnog vijka. Podmažite navoj sredstvom Loctite 2701 i stavite vijak i pritegnite ga na 44-54 Nm. Ponovite postupak na preostala 3 vijka, a potom na sva 4 na suprotnoj strani.

PROBLEM
Gubitak učinkovitosti kočenja. Smanjene performanse motora.
UZROK
Greška vakuumske pumpe servo kočnica.
POPRAVAK
Ugradite modificiranu vakuumsku pumpu servo kočnica.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin