Prije 25 godina, na salonu u Ženevi, predstavljen je Mercedes-Benz A-klase (W 168). Od 1997. do 2004. prodan je u više od 1,1 milijun primjeraka, prvi je automobil s ESP sustavom u standardnoj opremi, iz poznatih razloga…
Nijemci su javnosti predstavila dva izložbena automobila: 1993. i 1994. godine, Vision A 93 i studija A, koje su kasnije dovele do poznate – A klase (W 168). Predstavljena je 1997. godine, a proizvodila se do 2005. godine. Više od 1,1 milijun kupaca odabralo je ovaj Mercedes-Benz u tom razdoblju.
Predstavljanjem 1997. marka iz Stuttgarta zapravo je pokrenula jednu lijepu tradiciju, koja je stigla danas do četvrte generacije. Prva A-Klasa važan je protagonist inicijative modela s kraja 1990-ih. Od tada je marka u više navrata postavljala standarde, a kroz takvu recepturu i danas imamo nove generacije – B-klase, CLA, GLA i GLB.
Prvi mali Mercedes, prvi Mercedes s prednjim pogonom i prvi Mercedes poprečno ugrađenim motorom, A-klasa (W168) predstavljen je početkom ožujka 1997., izazvavši senzaciju na salonu u Ženevi. Najmanji automobil sa srebrnom zvijezdom na nosu predstavljen je 1997. kao svjetsko čudo i najrevolucionarniji auto u povijesti, a u studenome te godine umalo se sve pretvorilo u katastrofu.
Na ‘testu izbjegavanja losa’ švedski se novinar Robert Collin prevrnuo na krov. Pokazale su se pogreške u izvedbi i podešenosti, koje nisu bile teške kako ih se prikazivalo, ali su ipak bile neugodne. To je Nijemce natjeralo na brzo djelovanje i pojavu ESP sustava.
U startu je bio ponuđen u benzinskim verzijama A140 s 82 KS i A160 sa 102 KS. Naknadno su stigle verzije A190 sa 125 KS i A210 sa 140 KS, te dizelaši A160 CDI sa 60 KS i 75 KS te A170 CDI s 90 i 95 KS. Prva A-klasa bila je duga 361, širokog 172 i visokog 159 cm je u monovolumenskoj formi sa ‘sendvič’ podnicom i posebno konstruiranim motorom klinaste forme, izvedenim tako da zauzima najmanje prostora te da u slučaju sudara padne ispod podnice i tako amortizira udarac.
Pri redizajnu 2001. dobio je 17 cm produženu izvedbu (278 cm) što je osiguralo kraljevski komfor. A-klasa je tako krenula na svoj put, koji nije bio lagan, ali je proizvođaču na kraju donio sjajnu računicu…
Foto: Mercedes-Benz