Kupnja automobila u nekim je zemljama izgleda gotovo nemoguća zbog nestvarno velikih poreza. Najsvježiji primjer stiže iz Turske…
Turska s nametnutim porezima proizvođače automobila natjerala na veliku prilagodbu. Prije svega u pogledu ugradnje motora u veće modele, a sve kako bi se uklopili u niže porezne razrede. Najbolji primjer je Mercedes-Benz koji prodaje najnoviju E-klasu s 1,5-litrenim motorom (1496 ccm). Luksuzna limuzina u E 180 izvedbi s tako malim motorom u Turskoj je dostupna od 4.468.700 lira, što je preračunato čak 127.769 eura!
Zašto toliko puno? Razlog je poseban porez na potrošnju (ÖTV) za nove automobile, oni s motorom manjim od 1,6 litara obujma relativno su pošteđeni nameta (45%). Dok oni automobili koji s osnovnom cijenom premašuju pojedini razred, mogu računati na dodatnih 80% vrijednosti vozila koje će platiti. Nevjerojatna računica…
Nedavno smo testirali, na sreću, pošteni dizelski primjerak – E 220 d!
Baš zato, spomenuta E-klasa sa slabašnim 1,5-litrenim motorom i ÖTV-om je otprilike 110.000 eura. Zatim dodate porez na dodanu vrijednost (PDV) od 20 posto i matematika ispadne viša od 130.000 eura do 0registracije…
To je apsurdna svota novca za E-klasu koja ima 170 KS (+23 KS ‘u boostu’). S težinom od gotovo 2 tone, skromnom E180 s blagim hibridnim pogonom treba 8,9 sekundi do 100 km/h i poštenih 225 km/h.
Jasno, Mercedes-Benz nije jedini proizvođač automobila koji pribjegava smanjenim motorima. BMW Serije 5 koji se u Turskoj prodaje kao 520i zapravo nema 2,0-litreni motor kao globalni model. Umjesto toga, koristi manju jedinicu od 1,6 litara koja ne prelazi 1600 ccm kako bi izbjegao viši porezni razred. I da, ne zove se 516i, što bi stvarno na kraju krajeva i imalo smisla.