NA DANAŠNJI DAN

Mercedes-Benz T80 za brzinski rekord 12. listopada 1939. testiran na valjcima

Lov na svjetski brzinski rekord na zemlji uglavnom je privlačio Engleze i Amerikance, no uključio se i veliki njemački međuratni vozač Hans Stuck, za kojeg je pripremljen Mercedes-Benz T80…

Hans Stuck (1900. – 1978.) je uspio uvjeriti Hitlera i Mercedes-Benz da je sramotno što vodeća tehnološka sila, usprkos dominaciji u utrkama, ne posvećuje vrijeme lovu na apsolutni brzinski rekord. Borbe tvrtki Mercedes-Benz i Auto Union za rekord na javnoj prometnici, koje su dovele do smrti Bernda Rosemeyera, tek su dijelom zadovoljavale glad za brzinama. Dionica autoceste Frankfurt – Darmstadt, na kojoj su obarani, nije bila dovoljna, pa su izabrali još dužu ravnicu kod Dessaua, na autoesti Berlin – Halle/Leipzig i najavili napad na rekord u siječnju 1940.

Razvoj rekordnog vozila počeo je još 1937., a spektakularni Mercedes-Benz T80 dovršen je 1939. Top Gun aerodinamičan bolid konstruirao je Ferdinand Porsche, a asistirao mu je zrakoplovni konstuktor Ernst Heinkel. Kapljičaste forme, s krilima i  šest kotača, dugačak 813 cm i mase 2,9 tona, pokretao se brutalno friziranim vionskim motorom Daimler-Benz DB 603.

Riječ je turbobenzinskom motoru V12 s direktnim ubrizgavanjem, postavljenim obrnuto (inverted) izvedenici slavnog motora Daimler-Benz DB 601, koji je pokretao Messerschmitt Bf-109, najbolji lovački zrakoplov s početka II. svjetskog rata. Obujam mu je s 33,9 povećan na 44,5 litara te je bio najveći obrnuto postavljeni avionski motor V12 tijekom II. svjetskog rata, u standardnoj izvedbi sa 1850 KS

Tijekom II. svjetskog rata poketao je 4-motorni hidroavion Blohm & Voss BV 238, 2-motorni bombarder Dornier Do 217, 2-motorni brzi bombarder i teški lovac Messerschmitt Me 410, 2-motorni noćni lovac Heinkel He 219 i 2-motorni lovac-presretač Dornier Do 335 “Strijela”, s jednim motorom i vukućim propelerom sprijeda i drugim s gurajućim propelerom straga, najbrži propelerom avion II svjetskog rata (763 km/h).

Bolid Mercedes-Benz T80, kojeg je dizajnirao Ferdinand Porsche, pokretao se ekstremno tuniranom verzijom motora  Daimler-Benz DB 603. Napajao se mješavinom metanola (63%), benzena (16%), etanola (12%), acetona (4,4%), nitrobenzena (2,2%), avgasa (2%) i etera (0,4%) te mu je, uz sustav ubrizgavanja vode MW, snaga nabijena na čak 3042 KS pri 3200/min.

Testiranja na valjcima dinamometra počela su u listopadu, no na tome je i stalo. II. svjetski rat zahvatio je Europu i mirnodopski su projekti pali u drugi plan. Mercedes-Benz T80, kojemu je koefiijent otpora zraka smanjen na 0,18, nikada nije odvezao rekordnu vožnju ni napao proračunati cilj od 750 km/h. Motor je izvađen iz njega, no ostatak je sačuvan i može ga se vidjeti u muzeju Mercedes-Benz u Stuttgartu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin