Peugeot 308: evo u čemu je drukčiji i bolji od prethodnika

Peugeot 308 treće generacije prvi je francuski kompakt u posljednjih dvadesetak godina koji je postao crvena krpa za Volkswagen Golf…

Ima li većeg komplimenta za novi francuski kompakt, Peugeot 308, od informacije koja još nije službeno objavljena, da se temeljit redizajn za Volkswagen Golf 8 očekuje već početkom 2022., godinu prije plana?! je uvjerljivo i istakao kandidaturu za titulu Europskog automobila 2022. gdine.

Premda je i donedavno aktualni Peugeot 308 druge generacije bi uvjerljiv i najjači konkurent za Volkswagen Golf 7, novi je toliko poboljšan da teško može stati u istu rečenicu s prethodnikom. Promjene su stilske i suštinske, tehničke i izvedbene.

U novom megakoncernu Stellantis Peugeot se primakao premium brendu. To se vidi i u stilu, povećanjem gabarita i većom, statusnom maskom. Premda neki zamjeraju preveliku sličnost s novim Hyundai Tucsonom, čemu doprinose i 3D LED farovi, mora se priznati da novi Peugeot 308 donosi iskorak u klasi:

U usporedbi s dosadašnjim modelom Peugeot 308 ima sljedeća poboljšanja:
– novi je Peugeot 308, duljinom 437 cm, za 10,5 cm dulji od prethodnika
– vjetrobran je zakošeniji i pomaknut za 10 cm unatrag, što doprinosi dinamičnosti
– međuosni razmak je povećan za 5,5 cm
– visina je smanjena za 2 cm, a težište sniženo za 1,5 cm, što smanjuje otpor zraka i povećava dinamičnost
– koeficijent otpora zraka smanjen je sa 0,28 na 0,265, što je izvrsno za hatchback i jedan od najboljih rezultata u klasi

Peugeot 308 treće generacije je napravljen na modularnoj platformi EMP2 (Efficient Modular Platform) nove generacije, unaprijeđenoj verziji koncernske platforme, kod koje je udio čelika visoke čvrstoće (HTS) i ultravisoke čvrstoće (UHTS) povećan na 53,5 posto (Volkswagen Golf 8 – 52 posto), te je usprkos većim gabaritima 35 kg manje mase od prethodnog (u prosjeku).

To je melem za poboljšanje performansi te smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2. Nitko ne sumnja da će osvojiti pet zvjezdica za sigurnost po EuroNCAP standardu, a očekuje se i jedan od najboljih, ili najbolji rezultat u klasi (u postocima, po kategorijama).

Osnovna motorizacija, turbobenzinci 1.2 PureTech sa 110 i 130 KS te turbodizelaš 1.5 BlueHDi sa 130 isti su kao u prethodnom modelu, ali su dodatno optimizirani, blagohibridnom funkcijom alternatora te je potrošnja niža za 3-4 posto.

Novi Peugeot 308 ima najnoviju verziju i-Cockpit. Sve je apsolutno novo, upravljač, nadzorna ploča, središnji zaslon, ploča s instrumentima i tako dalje. Međutim, ostaje forma ‘mali upravljač, iznad instrumenati’.

Središnji je zaslon također u potpunosti preuređen, kako bi se eliminirale glavne kritike zaslona osjetljivog na dodir, koja je na starom 308 bio nedovoljno funkcionalan i predmet brojnih kritika. Novi Peugeot 308 donosi 10-inčni digitalni zaslon sada je još više usmjeren prema vozaču i podsjeća na pametni telefon.

Novi Peugeot 308? Sjedni, 5!

Komentari