Volkswagen Golf 8, s blagohibridnim 4-cilindarskim turbobenzincem 1.5 eTSI (150 KS), s 48-voltnom potporom, sustavom ACT za isključivanje cilindara u vožnji, i automatskim mjnjačem DSG7, pokazao je koliko realno (malo) može trošiti na tradicionalnom testu portala de.motor1.com.
Testiran je Volkswagen Golf osme generacije, koji je na tržište stigao u ožujku 2020. Pokreće se 4-cilindarskim turbobenzincem obujma 1498 ccm, koji razvija 150 KS pri 5000-6000/min, uz najveći okretni moment od 250 Nm pri 1500 do 3500/min.
Od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,5 sekundi, postiže 224 km/h, a po WLTP-u prosječno troši 4,8 – 5,0 l/100 km/h, ovisno o gumama. Testni je model bio opremljen gumama Bridgestone Turanza T005 – 225/40 R18
Vožnja je bila 12. lipnja 2020., na talijanskoj ruti Rim-Forli (360 km), a ukupno je prijeđeno 975 km, uz prosječnu brzinu od 80 km/h, zabilježena je prosječna potrošnja goriva od 4,15 l/100 km.
No, zanimljivo je da je putno računalo pokazalo 4,3 litre, a punjenjm na benzinskoj crpki (na početku i kraju testa punio se na istoj, crpki ‘do čepa’, dok je pištolj za punjenje prvi put isključio) potrošnje je bila 4,0 litara.
Po propozicijama testa uzima se aritmetička sredina tih rezultata – 4,15 l/100 km, a potrošnja je stvarno bila i niža. Prošle je godine Volkswagen Golf 1.0 TSI prosječno trošio 4,00 l/100 km, Opel Astra 1.0 T – 4,05 l/100 km.
No, to su znatno manji i slabiji 3-cilindraši. Više su trošili Mazda 3 Skyactiv-G 2.0 M Hybrid sa 122 PS (4,30 l) i Mazda 3 Skyactiv-X sa 180 KS (4,90 l), oba blagi hibridi te Honda Civic 1.5 Turbo (4,45 l) i Mercedes-Benz A 200 (4,70 l).
Riječ je o dionici koja je 65 posto brza cesta (Superstrada), s ograničenjem 90 i 110 km/h, 25 posto autocesta (Autostrada), s ograničenjem 130 km/h, pet posto državne ceste, s ograničenjem 90 km/h i pet posto gradska ceste.
Vožnja je striktno po propisima što pokazuje koliko većina vozača svakodnevno rasipa gorivo, više haba automobil te se izlaže rizicima nesreća i skupuh kazni, bez potrebe. Umjerena vožnja se višestruko isplati.
Izvor: de.motor1.com