POSLJEDENJI OVE VRSTE UGRAĐEN JE U XC90

Volvo je danas napravio posljednji dizelski automobil!

Foto: Volvo

“Dragi diesel, vrijeme je za rastanak”, Volvo se oprostio od pogonske opcije koja je i danas mnogima uvjerljivo najdraža…

Volvo je ovaj trenutak najavio svijetu na Climate Week NYC u rujnu prošle godine, a sada to postaje stvarnost. Volvo je danas napravio posljednji dizelski automobil.

Tvornica u Ghentu u Belgiji proizvela je svoj posljednji automobil (V60) s dizelskim motorom, još u veljači. A baš prije neki dan, tvornica u Torslandi, u Švedskoj, vidjela je kako je posljednji XC90 u dizelski opciji sišao s proizvodne trake.

Ovi događaji obilježavaju veliku prekretnicu u 97-godišnjoj povijesti Volvo Carsa. Ovim potezom prave veliki korak prema jednoj ambiciji, a to je da postanu potpuno električni proizvođač automobila, kao i da postignu neto nultu emisiju stakleničkih plinova do 2040. godine.

Zbogom dizel, pozdrav struja!

Dugo su vremena dizelski Volvo motori bili sinonim za pouzdanost i učinkovitost. Doista, uspjeh dizelskih automobila odigrao je značajnu ulogu u evoluciji Volva kao premium marke.

Foto: Volvo

Danas većinu Volvo prodaje na kontinentu čine elektrificirani automobili. Prošle je godine švedska marka povećali prodaju potpuno električnih automobila za 70 posto, a naš globalni električni tržišni udio za 34%.

Povijest ponosa (dizelska priča)

Dok se Volvo oprašta od dizelskih automobila, podsjetimo se kako je sve počelo.

1979. Ni Švedska ni Europa nisu tržište dizela. Oni koji kupuju dizelske automobile uglavnom su taksisti ili putnici na duge relacije. Ali ljudi su polako počeli uviđati prednosti učinkovitijih dizelskih motora i potražnja je u porastu. Volvo predstavlja prvi dizelski automobil ikada: Volvo 244 GL D6. Motor je snažan, vrlo učinkovit i prvi šestocilindrični dizelski motor na svijetu za osobna vozila.

2001. Scena dizelskih automobila dobiva na zamahu. Kada lansiramo Volvo V70, također je konačno došlo vrijeme za prvi dizelski motor koji smo izradili sami. Ovaj motor s pet cilindara, proizveden u Volvo pogonskoj tvornici u Skövdeu u Švedskoj, ostvario je veliki uspjeh i pokretat će mnoge Volvo automobile diljem Europe.

2008. Vrijeme je za iduću veliku dizelsku prekretnicu: lansiranje Drive-E linije – koja sadrži male, ali visoko učinkovite 1,6-litrene dizel motore. Motori Drive-E fleksibilno su izgrađeni i dobro rade u različitim Volvo modelima. Svojom ravnotežom učinkovitosti i performansi, oni označavaju veliki korak naprijed u dizelskoj tehnologiji.

2012. Lansiramo Volvo V60 D6 plug-in hibrid, koji je jedinstven automobil: to je prvi plug-in hibrid na svijetu opremljen dizelskim motorom. U to vrijeme, to je naš tehnički najnapredniji model ikada – električni, hibridni i mišićni automobil odjednom. Ovisno o načinu vožnje, na struju može prijeći čak 50 kilometara, ima ukupni domet do 1000 kilometara, a uz 215 konjskih snaga iz dizelskog motora i 70 konjskih snaga iz elektromotora ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,2 sekunde.

2013. Po drugi put u povijesti Volvo lansira potpuno vlastitu obitelj dizelskih motora: Volvo Engine Architecture (VEA). Kombinacija višeg tlaka ubrizgavanja i jedinstvene i-ART tehnologije smatra se revolucionarnom u dizelskoj industriji. Novi motori koriste se u raznim modelima i postali su uspješni u drugoj generaciji XC90. Oni žive i sigurno će živjeti još dugo, pokrećući posljednji V60 i XC90 s dizelskim motorom koji su napravili.

2023. Volvo se odriče od motora s izgaranjem prodajom udjela u Aurobayu, zajedničkom ulaganju motora s izgaranjem koje imamo zajedno s Geely Holdingom.

TEST: Volvo XC60 B4(D), vrhunski izbor i kao rabljeni, dizelaš je nevjerojatno tih! – Autoportal.hr

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo