RUMUNJSKI ADUT

Dacia Sandero (2021.): jeftiniji i bolji (?) Renault Clio, novi hit niže klase

Dacia Sandero stiže u trećoj generaciji bolji nego ikad. Kataklizma zbog koronavirusa napravila je potres u autoindustriji, srednji je sloj najteže pogođen, premium brendovi najprije će se oporaviti, a najviše će profitirati tvrtke prepoznate po dobrom omjeru plaćenog i dobivenog: Škoda i Dacia…

Zbog toga se s pravom puno očekuje od novog modela Dacia Sandero, koji stiže već ne jesen, a na našem se tržitu prvi primjerci očekuju početkom 2021. Čak ga i u Njemačkoj ozbiljno najavljuju, jer će to biti ‘pošten komad auta’, koji će bogati Nijemci moći dobiti već od 8999 eura.

Kako, po nepisanom pravilu, ‘sirotinja’ plaća skuplje, kod nas će ulazni model stajati oko 78.000 kn (neće, naravno, biti ‘jeftilen’). Proizvodit će se kao osnovni hatchback, limuzina, karavan (nedostaje na slici niže) i crossover, s 20 mm povišenom podnicom.

Ovo je sedam bitnih činjenica o povoljnom, solidnom i funkcionalnom rumunjskom novitetu s francuskim ‘genima’, koji bi krajem godine mogao postati zanimljiv igrač na našem tržištu:

1. Riječ je o modelu treće generacije, tehnološkom blizancu modele Renault Clio pete generacije, koji je krenuo uvjerljivo. Prvi se Sandero proizvodio od 2007. do 2012., drugi je predstavljen 2012., redizajniran 2016., a 2018. smo vozili zanimljivu verziju s turbobenzincem od 90 KS i automatskim mjenjačem:

2. I dosad je Dacia Sandero gabaritima (406 x 173 x 152 cm), međuosnim razmakom od 259 cm, a i prtljažnikom od 320 litara bio na bio na gornjoj granici niže klase (B-segmenta). Novi će dužinom povećanom na 408 cm i širinom od 175 cm te prtljažnikom od 330 litara zakoračiti u kompaktnu klasu, što će mu biti dodatni adut.

3. Stvara se na novoj platformi CMF-B (Common Modular Family za B segment) koja je uspješno uvedena u Renault Clio V te je, ne samo osvojila pet zvjezdica, nego je briljirala na Euro NCAP testu. Zbog toga bi i novi Dacia Sandero, nakon što je prvi osvojio tri zvjezdice, a drugi četiri, mogao konačno dobiti pet zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP testu.

4. S novim modelima Renault Clio, pa tako i Dacia Sandero, gasi se 3-cilindraš 898 ccm, pa će atmosferska SCe/75 KS i turboverzija TCe/100 KS biti obujma 999 ccm. U ponudi će biti i novi tehnološki biser, turbobenzinac 1.3 TCe/115 KS, kojeg Renault proizvodi u suradnji s tvrtkom Daimler. U dizelskoj će ponudi biti već legendarni 1.5 dCi, sa 75 i 95 KS, koji će dobiti novi filtar čađe i sustav AdBlue pa će svi motori ispunjavati ekološke norme EU6d, koje stupaju na snagu 1. rujna 2021.

5. Novi će Dacia Sandero biti zanimljiv jer će ne samo turbodizelski motor 1.5 dCi, kao i dosad, kojeg koriste i Mercedes-Benz A i B-klase, nego i novi turbobenzinac 1.3, koji vrline već pokazuje u Mercedes-Benzu A-klase, Renault Scenicu, Meganeu, Cliju…. Bit će to jaka referenca, koja će rumunjskom novitetu pomoći u ‘boostanju’ tržišnog uspjeha.

6. U dizajnu, pogotovo prednjoj maski, uočava se snažan utjecaj novog Dustera. Po dosadašnjoj tradiciji dobit će crossoversku verziju Stepway, limuzinsku verziju Dacia Logan, karavansku Logan MCV, a kalkulira se, po prvi put, i sa sportskom R.S. s 200 KS! No, o tom’, potom…

7. Hrvatska će prezentacija biti 29. rujna, a prvi se primjerci Dacia Sandero na našem tržištu očekuju krajem 2020. (modelska godina 2021.) To je važna vijest za naše kupce, jer se uskoro mogu očekivati zanimljive akcije za još uvijek aktualni, ali odlazeći Sandero druge generacije. Dobar izbor!

ZAKLJUČAK
Dacia Sandero treće generacija, povećana izvedenica modela Renault Clio V, ulazi u kompaktnu klasu, s benzincima od 1.0 SCe/75 KS 1.0 TCe/90 KS i 1.3 TCe/116 KS i dizelašem 1.5 dCi/75 i 95 KS…

Dacia, otkad je 1999. došla ‘pod kapu’ Renaulta, niže uspjeh za uspjehom. Zbog toga se s velikim zanimanjem očekuje Dacia Sandero treće generacije, od kojeg se očekuje dodatni iskorak.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj