DOBRO JE ZNATI

Problemi najpopularnijeg malog dizelaša 1.3 JTD , iz čak 47 modela Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Opel, Suzuki, Peugeot, Citroën, Tata…

Povijest turbodizelaša s direktnim ubrizgavanjem po sustavu common-rail počela je krajem 1997., kad je Fiatov 1.9 JTD sa 105 KS, ugrađen u Alfa Romeo 156. To mu je talijanskom Cuore Sportivo uvelike pomoglo osvojiti titulu Europskog Automobila 1998. godine

Uspjeh je osokolio čelnike iz Torina, pa su 2003 napravili najmanji 4-cilindarski turbodizelaš 1.3 JTD  (koristila se i oznaka 1.3 JTD Multijet). Dugohodne izvedbe (69,6 x 82 mm), obujma 1248 ccm, s dva bregasta vratila pokretana lancem i 16 ventila, te blokom od sivog lijeva. Direktno ubrizgavanje je common-rai. Pokazao se robusnim i izdržljivim.

Prva je verzija bila ‘bez daha’ pri niskim okretajima i trošila je više od očekivanja, premda je deklarirani prosjek bio samo 3,5 litara na 100 km, što je potom smanjeno na 3,3. već 2005 snaga je povećana ja 75 KS i te godine taj motor osvaja titulu Međunarodnog motora 2005. godine, u kategoriji 1.0 do 1.4. Model prve generacije proizvodio se osa 75 KS, 90 KS i 105 KS.

Izvedba druge generacije 1.3 Multijet II stigla je 2009 i osim povećanja tlakova ubrizgavanja na 1600 do 1800 bara dobio je i turbopunjač promjenjive geometrije, čime he riješen problem odziva na gas i elastičnosti pri niskim okretajima.

Proizvodio se sa 75 KS i 95 KS. Većina je vlasnika bila zadovoljna, a od problema se navode brizgaljke, rijetko fazni lanac a bilo je i slučajeva havarije uslijed okretanja letećih ležajeva radilice, ali uglavnom ako se štedjelo na izmjeni ulja, ‘cijedio’ se interval izmjene do 15.000 km, čak do 20.000 km, vozilo ga forsirano.

No, uz normalno održavanje i vožnju velika većina vlasnika bila je zadovoljna. Pogledajte kako se mijenja filtar goriva:

A ovo su greške i problemi provedene kroz standardne servisne i postprodajne akcije.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor slabo radi. Pohranjeni kodovi grešaka: P0235, P0238.
UZROK
Greška davača tlaka prednabijanja turbopunjača (TC).
POPRAVAK
Zamijenite davač tlaka prednabijanja TC.

PROBLEM
Kod greške: P2264.
UZROK
Slaba veza električnih instalacija ili je uopće nema na davaču separatora goriva/vode. Neispravan davač separatora goriva/vode.
POPRAVAK
Provjerite ima li napajanja na priključku 3 multipriključka. Provjerite električnu instalaciju davača separatora goriva/vode. Provjerite je li dobar kontakt na priključku davača separatora goriva/vode. Zamijenite davač separatora goriva/vode.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Kod greške: P0180.
UZROK
Slaba električna veza s davačem temperature goriva.
POPRAVAK
Provjerite kod datuma proizvodnje na kućištu filtra za gorivo. Ako je 2835, izmijenite kućište filtra goriva.

PROBLEM
Motor teško ili uopće ne pali nakon jake kiše.
UZROK
Utjecanje vode u kućište filtra za zrak zbog lošeg brtvljenja na elementu filtra za zrak.
POPRAVAK
Zamijenite element filtra za zrak modificiranom verzijom.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Kodovi grešaka: P0087, P0191.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.

PROBLEM
Slab rad motora.Oklijevanje/gubitak snage pri ubrzanju. Podrhtavanje motora pri promjeni u niži stupanj prijenosa (Dualogic).
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Ponovno programirajte računalo motora (ECM) nadograđenim softverom.

PROBLEM
Treperi kontrolna lampica tlaka ulja.
UZROK
Ulje i filtar kontaminirani regeneracijom PDF-a, pa sustav za kontrolu rada motora pali kontrolnu lampicu.
POPRAVAK
Maksimalna prijeđena udaljenost između zamjene ulja ovisi o nizu faktora: Prijeđena kilometraža. Broj regeneracija DPF-a. Prosječnu temperaturu ulja motora. Broj startanja motora. Broj hladnih startanja.

PROBLEM
Motor ne starta i nepravilno radi
UZROK
Slaba veza mase na sustavu kontrole rada motora jer je materijal zvučne izolacije zapeo između voda mase i priključka mase na pregradnom zidu.
POPRAVAK
Pronađite i provjerite priključak mase. Skinite materijal zvučne izolacije s priključka mase. Očistite navoje usadnog vijka mase i spojite vod mase. Pritegnite maticu na moment: 4-6 Nm.

PROBLEM
Neispravan ili nema prikaza temperature vanjskog zraka. Kod greške: B1027.
UZROK
Neispravan senzor temperature vanjskog zraka.
POPRAVAK
Ugradite modificirani davač temperature vanjskog zraka.

PROBLEM
Buka i vibracije iz prostora motora pri vožnji unazad.
UZROK
Neispravna donja vezna spona motora.
POPRAVAK
Ugradite modificiranu donju veznu sponu motora. Pritezni moment: 76-84 Nm.

PROBLEM
Kontrolna lampica za tlak ulja ostaje kratko svijetliti pri hladnom startu.
UZROK
Nepovratni ventil ulja propušta nakon duljeg stajanja.
POPRAVAK
Zamijenite izmjenjivač topline.

PROBLEM
Motor ne starta. Nije moguće birati stupnjeve prijenosa. Kodovi grešaka: P0504, P0571. Mogući pohranjeni kodovi grešaka automatskog prijenosa s ručnim prebacivanjem (ASM): P1760.
UZROK
Prekidač položaja papučice kočnice (BPP) loše podešen ili neispravan
POPRAVAK
Provjerite radi li prekidač BPP ispravno te ga po potrebi podesite. Ako podešavanje prekidača BPP nije problem: Zamijenite prekidač BPP.

PROBLEM
Spojka proklizava
UZROK
Središnja ploča spojke kontaminirana uljem motora zbog lošeg brtvila sigurnosnih vijaka zamašnjaka.
POPRAVAK
Skinite mjenjač.Skinite sklop spojke. Koristite specijalan alat za blokadu zamašnjaka – 1.860.846.000. Skinite zamašnjak. Očistite naslage ulja sa zamašnjaka. Ugradite zamašnjak pomoću novih sigurnosnih vijaka. Stavite sredstvo za brtvljenje na sigurnosne vijke prije pritezanja na moment 40-48 Nm. Očistite naslage ulja s ploče spojke. Ugradite novu ploču spojke pomoću nove centralne ploče spojke i sigurnosnih vijaka. Pritezni momenti: 25-31 Nm. Koristite specijalan alat za poravnanje spojke – 1.870.447.000. Ponovno stavite mjenjač.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Svijetli kontrolna lampica filtra čestica čađe (DPF).
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Ponovno programirajte ECM modificiranim softverom.

Napravljeno u suradnji sa: Auto Elektrika Novak d.o.o.

1.3 Multijet se ugrađivao u sljedeće modele
FCA
Alfa Romeo MiTo
Fiat 500
Fiat 500L
Fiat Albea
Fiat Doblò
Fiat Fiorino
Fiat Grande Punto
Fiat Idea
Fiat Linea
Fiat Palio
Fiat Panda
Fiat Punto
Fiat Qubo
Fiat Strada
Fiat Tipo (2015)
Lancia Musa
Lancia Ypsilon
General Motors
Chevrolet Aveo (2012)
Chevrolet Sail (India)
Chevrolet Spin (Indonesia)
Opel Agila
Opel Astra
Opel Combo
Opel Corsa
Opel Meriva
Opel Tigra TwinTop
PSA
Citroen Nemo
Peugeot Bipper
Suzuki
Suzuki Baleno
Suzuki Ciaz
Suzuki Dzire
Suzuki Ertiga
Suzuki Ignis
Suzuki Splash
Suzuki Swift
Suzuki SX4 Sedan
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara Brezza
Suzuki Wagon R+
Tata Motors
Tata Bolt
Tata Indica Vista
Tata Indigo Manza
Tata Zest
Ostali
DFSK Super Cab (Indonesia)
Ford Ka (2008)
Premier Rio

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj