Alfa Romeo 159 1.9 JTD 16V (2010.): motor povremeno gubi snagu, ne prima gas

Alfa Romeo 159 1.9 JTD 16V ima osjetljiv potenciometar papučice snage motora, koji se isporučuje, i mijenja u sklopu s pripadajućim senzorom, no uzrok može biti i u dotrajalosti motora, preniskim tlakovima kompresije, turbopunjaču…

PITANJE ČITATELJA

Alfa Romeo 159 1.9 JTD 16V, 150 KS, 2010., 215.000 km, kupljen 2017., povremeno se dogodi kad auto pređe preko neravnina na cesti i strese se upali se lampica kvara motora, papučica gasa mi ne prima gas na vrhu pedale,već tek od sredine pa tek prema kraju gasa…

ODGOVOR DOKTORA

Sve ukazuje da je kvar na potenciometru papučice gasa, koji se isporučuje, a i mijenja u sklopu s pripadajućim senzorom. Savjetujemo vam da u sklopu dijagnostike provjerite tlakove kompresije i prednabijanja, jer po tome možete ocijeniti stanje motora i nužnost popravaka, mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora.

Ako je motor u dobrom stanju tlakovi kompresije su minimalno 30 bara, a tlak prednabijanja, iza turbopunjača treba biti najmanje 0,7 bara pri srednjoj brzini vrtnje (2000 do 2500/min).

Ako su tlakovi na jednom, dva… ili svim cilindrima niži od navedenoga, došlo je do istrošenja motora te će biti nužan ozbiljniji zahvat. Naime, tada motor gubi snagu jer zbog preniskih tlakova kompresije ne razvijaju se potrebne temperature (minimalno 630 Celzijevih stupnjeva) te se ubrizgano gorivo ne može samo zapaliti (dizelski motor nema svjećica).

Taj turbodizelski motor, 1.9 JTD, kojeg koristi i Opel (pod oznakom 1.9 CDTI) je pouzdan i izdržljiv, na razini Volkswagenovog 1.9 TDI (neki mehaničari tvrde da je čak izdržljiviji), ali stanje ovisi o tome kako je vožen i održavan.

No, budući da ste ga kupili rabljenoga veliko je pitanje koliko je stvarno prešao i u kakvom ste ga stanju kupili. Dakle preporučljiv je detaljan pregled u kvalitetnom servisu za dizelske motore, gdje će se utvrditi što sve treba popraviti/sanirati.


Komentari

loading...