Renault Megane II (2002. – 2009.) ima izdržljiv atmosferski benzinski motor 1.6 16V, koji ima osjetljive bobine, a problem može biti i lambda sonda, propuštanje usisnog kolektora, električna pumpa goriva…
PITANJE ČITATELJA
Renault Meganea 1.6 16V, 2007., 195.000 km, odnedavno je počeo trzati kod dodavanja gasa te se pali lampica elektronike motora na kontrolnoj ploči. U čemu je problem?
ODGOVOR DOKTORA
Renault Megane II (2002. – 2009.) ima izdržljiv atmosferski benzinski motor 1.6 16V, koji ima osjetljive bobine, koje su smještene duboko u glavi motora pa se zbog toga pregrijavaju, što im smanjuje pouzdanost. To prvo treba provjeriti.
Drugi je mogući problem lambda sonda. Ispravnost se provjerava mjerenjem napona na lambda sondi, koji u praznom hodu motora treba oscilirati između 0,1 i 0,9 V te je izmijeniti ako je neispravna. S obzirom na godine i kilometražu, preporučljivo je izmijeniti i preventivno.
Potom treba provjeriti (po potrebi izmijeniti) svjećice, provjeriti visokonaponske kablove i očistiti brizgaljke. Ako se stanje ne normalizira, treba provjeriti zabrtvljenost usisnog kolektora te ispravnost senzora tlaka i temperature usisnog zraka, a na kraju i tlak goriva.
Ako je tlak goriva prenizak (u praznom hodu treba biti najmanje 1,5 bara, a pri 2500/min najmanje 3,5) problem je u električnoj pumpi goriva (nalazi se na dnu spremnika goriva), koju je na toj kilometraži također preporučljivo izmijeniti preventivno, u sklopu poželjnog čišćenja spremnika goriva.