Većina vozača zna da se priključak za ulijevanje goriva (pištolj) na benzinskoj pumpi sam isključuje kad gorivo dođe do čepa. No manjina zna kako funkcionira…
Princip je sljedeći: svinuta metalna cijev ‘pištolja’ za ulijevanje goriva u automobil ima cjevčicu povezanu s podtlačnom komorom i membranom. Da bi pumpa goriva radila, u cjevčici mora biti podtlak. Dok gorivo slobodno ističe iz glavne cijevi, povlači zrak, odnosno gorivne pare, iz cjevčice stvarajući podtlak u komori spojenom na cjevčicu (Pascalovim zakonom).
Stvoreni podtlak povlači membranu, na čijoj je sredini strujni kontakt spaja napajanje elektromotora pumpe. Kad se razina goriva približi čepu, počinje rasti tlak zraka odnosno gorivnih para na otvoru, koji poništava podtlak u cjevčici, odnosno komori na koju je spojena
Elastična membrana se tada vraća u početni položaj, razdvaja strujne kontakte i prekida dovod struje u elektromotor stacionarnog uređaja za točenje goriva iz velikog podzemnog ‘tanka’ u spremnik automobila.