Uzrok je u zagušenju u brizgaljkama goriva i/ili filtru dizelskog goriva. Kako nema dovoljnog protoka, upravljački modul ECU to najprije pokušava popraviti povišenjem tlakova ubrizgavanja, a kad prijeđu kritičnu vrijednost, prebacuje u safe-mode…
PITANJE ČITATELJA
Ford Focus 1.6 TDCi, 2008., 188.000 km, sve je bilo u redu do prije mjesec dana, kad je počeo loše paliti, stanje se počelo pogoršavati i u posljednje vrijeme motor ostaje bez gasa u području od 2000 do 2500/min.
ODGOVOR DOKTORA
Problem koji navodite javlja se razmjerno često u turbodizelašu 1.6 TDCi (Ford ga proizvodi u koprodukciji s PSA-om, u čijoj ponudi ima oznaku 1.6 HDi), koji je opremljen visokotlačnom pumpom CP1 i injektorima Bosch.
Izazvan je premalom količinom goriva u navedenom režimu. Uzrok je u zagušenju u brizgaljkama goriva i/ili filtru goriva. Kako zbog toga nema dovoljnog protoka goriva, upravljački modul ECU (Engine Control Unit) to najprije pokušava popraviti povišenjem tlakova ubrizgavanja.
U slučaju premale dobave ti tlakovi brzo mogu porasti do granične vrijednosti i tada ECU rad motora prebacuje u safe-mode (smanjuje snagu i brzinu vrtnje). Nakon izmjene filtra goriva i servisa brizgaljki, problemi će nestati.