DOBRO JE ZNATI

‘Ispuhivanje’ motora nije potrebno, a nije ni preporučljivo. Dobro stanje motora osiguravate pravilnom vožnjom i redovitim servisiranjem

Za svaki motor je najbolje ako se vozi normalno, od niskih do visokih okretaja, ovisno o potrebi. Iznad okretaja najveće snage preporučljivo je ići samo u iznimnim situacijama

Često se čuju savjeti kako je za ‘zdravlje’ motora i čišći ispuh preporučljivo povremeno ‘ispuhati’ motor automobila bržom vožnjom na autocesti, odnosno obilaznici. Premda se time postižu određeni, kratkotrajni efekti u pročišćavanju motora, sveukupno, to nije preporučljivo, niti korisno. Forsiranje automobila nije dobro i sve savjete o korisnosti ‘ispuhivanja’ motora treba uzeti s rezervom. Za motor je najbolje ako se vozi normalno, od niskih do visokih okretaja, ovisno o potrebi. Iznad okretaja najveće snage preporučljivo je ići samo u iznimnim situacijama, prilikom pretjecanja…

Često korištenje takvih okretaja štetno je za motor, posebice ako se radi bespotrebno. Štetna su i velika opterećenja na niskim okretajima (na usponima), a motor će najduže trajati, ako ga pretežno vozite u području srednjih okretaja. Brza vožnja često implicira kršenje prometnih propisa, a na tim bespotrebnim, odnosno dodatnim kilometrima automobil (motor i ostali vitalni sklopovi) se dodatno habaju, nepotrebno se troši gorivo a sve to izazova također sasvim nepotrebne rizike u vožnji (nesreće, kazne). vožnjama

Umjesto toga, u vožnji treba ravnomjerno koristiti radni raspon okretaja, kod dizelaša od 1500 do 3500/min, a kod benzinaca od 1800 do 4500/min. Povremeno je, bez većeg opterećenja , preporučljivo razvlačiti prvi i drugi stupanj do crvenog polja (vodeći računa o ograničenju brzine), a na bržim gradskim prometnicama i treći (vodeći računa o ograničenju brzine) te vožnja dizelaša pri 3000/min, a benzinca pri 4000/min, u standardnim, ne posebnim vožnjama.

Općenito je korisno, povremeno voziti pri višim okretajima, ali u nižim stupnjevima prijenosa, bez rizika prekoračenja brzine. Time se, u normalnim vožnjama ostvaruje potreba unutarnjeg pročišćavanja motora od naslage čađe, a većinu vožnji treba voziti u optimalnom području okretaja dizelaša od 1500 do 3500/min, a kod benzinaca od 1800 do 4500/min. Nisu potrebne, niti poželjne, posebne vožnje, radi ‘ispuhivanja’ motora.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj