Kako produljiti vijek motoru? Ovo su pravi savjeti:

Ne forsirajte hladan motor, češće mijenjajte ulje, s filtrom, ne kupujte prejeftina ulja i ‘no name’ filtre, redovito provjeravajte razinu i po potrebi ga dolijevajte, podešavajte ventile, izbjegavajte preniske i previsoke okretaje…

Istrošenost motora nužna je posljedica korištenja, a bitno ovisi o načinu i stilu vožnje te kvaliteti održavanja. Trošenje ubrzava svako forsiranje i turiranje motora, posebno kad je hladan.

Umjerena vožnja na nižim okretajima (2000/min kod dizelaša i 2500/min kod benzinaca), dok se motor ne počne zagrijavati, pitanje je i kulture ophođenja prema motoru. Kod visokih okretaja znatno rastu inercijske sile te se povećava trenje i trošenje.

No, mnogi ne znaju da nije dobra ni vožnja na preniskim okretajima. Tada motor pojačano vibrira, u kliznim ležajima otežava se podmazivanje, a problem je i u hlađenju.

Također, kad su ljeti temperature visoke, nije dobro forsirati, jer se povećava rizik pregrijavanja motora, što ubrzava trošenje vitalnih dijelova.

Treba izbjegavati i nagla šaltanja i izmjene opterećenja, dakle voziti umjereno na srednjim okretajima. Iz prtljažnika izbacite sav suvišan teret, jer se time istodobno smanjuje i potrošnja goriva i habanje motora. O tome smo više puta pisali.

A sada je važno istaknuti i ono što u održavanju i servisiranju može pomoći u produljenju vijeka motora, posebno:

10 ZLATNIH PRAVILA

1. Upotrebljavajte kvalitetno motorno ulje,100% sintetično kod turbo motora, polusintetično ili sintetično kod atmosferskog.

2. Uljni filtar izmijenite pri svakoj izmjeni ulja.

3. Ne kupujte nerealno jeftina ulja u trgovačkim centrima.

4. Interval izmjene ulja skratite na 10.000 km, posebno ako pretežno vozite u gradu.

5. Redovita kontrolirajte i po potrebi dolijevajte motorno ulje. Razina treba stalno biti između sredine i maksimuma.

6. Najkasnije na 30.000 km kontrolirajte i podesite zazor ventila (kod motora kod kojih se podešavaju).

7. Uljne depozite u motoru očistite svakih 50.000 km.

8. Rashladni sustav redovito kontrolirajte te na 200.000 km preventivno izmijenite termostat, pumpu rashladne tekućine i hladnjak.

9. Izbjegavajte preniske i previsoke okretaje motora.

10. U zimskim jutrima, dok se motor ne zagrije, vozite s niskim okretajima i malim opterećenjem.


Komentari

loading...