Mercedes-Benz E 220 CDI ima turbodizelski motor OM651, a problem je u dotrajalosti, turbopunjaču, brizgaljkama ili mjeraču protoka zraka
PITANJE ČITATELJA
Prošle sam godine u Njemačkoj kupio Mercedes-Benz E220 CDI iz 2012., koji sada ima 207.000 km. Problem je što iznad 3000/min motor gubi snagu, a na niskim okretajima (do 1800/min) ispušta crni dim. Na srednjim okretajima radi dobro, ali ako želim naglo ubrzati, nastaju problemi.
ODGOVOR DOKTORA
Kilometraža je upitna, odnosno konkretni je primjerak možda prešao znatno više. Svaki treći auto sa stranog tržišta rabljenih je s vraćenom kilometražom. Stoga je dotrajalost prvi mogući uzrok, što se najpouzdanije ocjenjuje mjerenjem kompresije. Kod dizelaša Mercedes-Benz OM 651 sve ispod 30 bara nije dobro.
Drugi je mogući problem začađenje turbopunjača, što izaziva turbulencije i smanjuje učinkovitost turbine (koja pokreće kompresor). Treći su brizgaljke, ‘rak-rana’ (uz fazni lanac) prvih serija dizelaša OM 651, a četvrto je blokiranje (uslijed zaprljanja) mjerača protoka zraka.
Mercedes-Benz E-klasa serije W212 (2009. – 2016.) u prve dvije godine imao je velikih problema s pouzdanošću.