Ako turbopunjač otkaže nedugo nakon ugradnje, uzrok je u njegovoj lošoj kvaliteti, nekvalitetnoj reparaturi ili preniskom tlaku u sustavu za podmazivanje…
Serviser je u svakom slučaju odgovoran, bilo da je ugradio turbopunjač sumnjiva podrijetla (na ‘crnom’ tržištu ima nekvalitetnih kineskih ‘kopija’) ili nije provjerio dotrajalost motora. Ako je pao tlak ulja u sustavu za podmazivanje, uslijed dotrajalosti motora, brzo će otkazati i novi turbopunjač.
Naime, uslijed trošenja ležajeva (temeljnih i letećih) te cilindara i klipnih prstenova povećavaju se zazori u kliznim kontaktima te pada tlak ulja. Na to ukazuje češće paljenje i duže gorenje lampice za tlak ulja. Pad tlaka ulja najviše se manifestira u gornjem dijelu motora, a pogotovo turbopunjaču, koji se vrti i brže od 200.000/min te on prvi strada.
Zbog toga se prije ugradnje novog turbopunjača obvezno treba provjeriti tlak ulja u motoru, na minimumu i srednjem režimu, uz pomoć manometra. Već pri 800-900/min treba biti minimalno 1 bar (ako je motor u izvrsnom stanju najmanje 1,5 bara), a na 2000/min treba porasti na minimalno 3 bara (kod dobrih motora 4 do 5 bara).
Problem može biti i u dotrajalosti uljne pumpe. Stupanj dotrajalosti može se provjeriti i mjerenjem tlakova prednabijanja, koji trebaju biti najmanje 28 bara (kod motora u solidnom stanju najmanje 30). Ako se utvrdi da je motor dotrajao, najprije treba napraviti temeljiti popravak.
Dakle, novi se turbopunjač ugrađuje samo u motor koji je u dobrom stanju. U protivnom i novi će, zbog slabog podmazivanja, brzo otkazati.