Opel Astra, kompakt iz Rüsselsheima tradicionalno je dobro kotirao na našem tržištu, ‘crvena krpa’ za Volkswagen Golf. Stoga je u pravilu te na tržištu poharanom pandemijom koronavirusa, kad se stanje primiri bit će dobra opcija, za malo novca…
Opel Astra treće generacije, koja je predstavljena krajem 2003., a karavanski je model na tržište stigao krajem 2004. pokazao se čvrstim i solidnim, limarija je osjetno bolja nego kod modela prethodne serije. Najčešći su modeli bili s Ecotec benzincima 1.6 16 V sa 100 KS te jednako snažnim turbodizelašem 1.7 CDTI snage 100 KS. Upravo je taj model, čak i rabljeni primjerci s 250.000, pa i 300.000 km, ako je kilometraža realna i ako su dobro održavani su isplativi, jer takvi motori nerijetko odvrte više od 400.000 km, a taj motor može izdržati i pola milijuna kilometara.
Riječ je o motoru japanskog Isuzua, koji je visoku kvalitetu zadržao i kad je proizvodnja prebačena Poljsku. Zbog toga Opel Astra Caravan, serije H, s prtljažnikom od 500 do 1590 litara, dobra alternativa za Škodu Octaviju Combi 1.9 TDI. Usporedive je kvalitete (neki će mehaničari potvrditi kako je 1.7 CDTI bolji od 1,9 TDI. Čak i ako se ova Astra Caravan kvalitetom ne može mjeriti s legendarnim modelima Kadett Caravan iz 1970-ih, riječ je o solidnom kompaktnom karavanu, koji pruža povoljan omjer plaćenog i dobivenog.
Proizvodio u Poljskoj (Gliwice), a cijene se na nađem tržištu rabljenih, ovisno o godištu i izvedbi, kreću od 18.000 do 35.000 kn. Karoserija je dobro zaštićena od hrđanja, pa veći tragovi hrđe mogu ukazivati na pretrpljen sudar. Prva je Astra naslijedila slavnog Kadetta krajem 1991. Nije se proslavila kvalitetom: 16-ventilskim benzincima serije Ecotec (posebice 1.4 i 1.6) preskakao je zupčasti remen i otkazivala elektronika, a Opelovi dizelaši 1.7 D i TD nisu bili ni trajni, niti pouzdani (zbog toga su zamijenjeni Isuzuovim).
Bilo je problema i s razmicanjem prednjih kotača, zbog nesolidnog prednjeg dijela karoserije, koja je nakon 5-6 godina bila podložna hrđanju (pragovi i blatobrani). Kvaliteta je poboljšana nakon 1995., a najmanje je problema bilo s osnovnim benzincem 1.4 sa 60 KS i Isuzuovim turbodizelašima 1.7 sa 75 KS. Iz tog je motora izveden testni s common-rail ubrizgavanjem sa 100 KS. Iz istih 1686 ccm potom je izvučeno 130 KS, što potvrđuje da osnovna japanska konstrukcija ima dosta konstrukcijskih rezervi, te obećava dugovječnost.
Astra, kao tipičan njemački auto bolje podnosi godine i kilometre od francuskih što se dobro vidi i osjeća na starijim primjercima, koji su i u drugom desetljeću, ako su dobro održavani, utegnuti i kompaktni. Kod kupnje karavana treba provjeriti da nije često služio za prijevoz teških tereta, što se uočava po stanju prtljažnika i podvozja Svi koji se sjećaju kvalitete legendarnog modela Opel Kadett, posebice do 1980., bili su neugodno iznenađeni lošom kvalitetom modela Opel Astra I. Taj je model, s problematičnom serijom Opel Vectra II, krajem 90-ih umalo pokopao Opel. Druga serija osjetno je kvalitetnija, ali nije bezgrješna, a tek se trećom serijom počela vraćati visoka kvaliteta.
Najzastupljenija je u benzinskoj verziji 1.4 16V s 90 KS. Prve su serije imale problema s preskakanjem zupčastog remena, što je izazivalo havarije (sudaranje klipova i ventila). Uzrok: nepouzdani natezači zupčastog remena. Novije serije tog motora imaju lanac te su takvi problemi riješeni. Zbog toga je nakon kupnje starijih benzinskih modela serije Ecotec preporučljivo odmah izmijeniti zupčasti remen, s napinjačem. Drugi je problem s osjetljivim upravljačkim modulom, što može biti skupo. Kod starijih je benzinaca osjetljiv i elektromotorni ventil za podešavanje rada u praznom hodu te njegov senzor.
No, u ostalome benzinski su motori kvalitetni i izdržljivi. Ipak, Isuzuov turbodizelaš 1.7 CDTI svakako je bolji izbor. Modeli od 2006. do 2008. bili su dostupni u verzijama sa 100 KS i 240 Nm te 110 KS i 260 Nm. Kod rabljenih je primjeraka slabija verzija preporučljivija, jer manje opterećenje znači veću trajnost i pouzdanost. Dobro poznata boljka Astri, pogotovo druge generacije (nešto manje treće) je zupčasta letva volana, sa servouređajem. Zbog toga to treba prvo provjeriti prije kupnje – najbolje na dizalici, kad se može utvrditi i stanje ležajeva, kuglastih zglobova, spona i amortizera.
Naravno i prednjih diskova, opterećenih teškim dizelašem te se po njihovoj izbrazdanosti lako može utvrditi kako je auto vožen. Problemi se povećavaju sa širokim, niskoprofilnim gumama te takve primjerke treba izbjegavati. Problema je bilo i sa servouređajem volana i trajnošću klimatizacijskog uređaja, kod modela proizvedenih prije 2001., a posebno do 1999. , a u Astri treće generacije takvih je problema malo. Usto treba provjeriti prednje selen blokove i ispušni sustav, koji je kod Astra također ‘u sivoj zoni’, a njegovo loše stanje može ukazivati da je automobil forsiran i loše održavan.
Vrlina modela Opel Astra III je solidna karoserija otporna na hrđanje te stabilno i čvrsto podvozje, a osjetljiviji su jedino prednji amortizeri. Astra treće generacije, poput testne, bitno je poboljšana u usporedbi s prethodnim modelom, od limarije i unutrašnjosti, do motora i podvozja. Premda je rijedak, treba izbjegavati turbodizelaša 1.3 CDTI s 90 KS, iz suradnje s Fiatom, jer je preslab za tešku Astrinu karoseriju. No, da ni s tim dizelašem ne ide loše, pokazuje sljedeći video:
Karavan 1.7 CDTI sa 100 KS najbolji je izbor Konkretan se motor proizvodi u Isuzuovoj tvornici u Poljskoj (Isuzu je dugo bio u većinskom vlasništvu GM-a, a sada u djelomičnom). Solidne i čvrste je izvedbe, a razmjerno mala snaga (za današnje pojmove) jamči pouzdanost i dugovječnost. Isuzuov turbodizelaš obujma 1686 ccm ne može se podičiti mirnim i uglađenim radom. Prije bi se moglo reći da radi klopotavo i kamionski, ali to je dodatan pokazatelj solidne i čvrste izvedbe.
Kod kupnje rabljenih primjeraka, ako nemate čvrsto jamstvo da je odrađeno u servisnom intervalu, preporučljivo je odmah izmijeniti zupčasti remen, sa servisnim setom (natezač i preteći valjak), a u kompletu je dobro izmijeniti i pumpu rashladne tekućine. Dobro očuvana Opel Astra karavan s izdržljivim Isuzuovim turbodizelašem je isplativa, jer dobro drži cijenu, a održavanje je razmjerno povoljno. Dijelovi su 10 do 20 posto jeftiniji, nego usporedivi za modele Škoda Octavia ili Volkswagen Golf.