Dogovorite pregled ujutro i tražite da motor nije bio prethodno paljen. Zamolite prodavača da ga upali, a vi stanite iza ispušne cijevi…
Kad trebate donijeti urin na kontrolu, kažu vam “na tašte i prvi mlaz”. Slična je logika i kod kupnje rabljenog automobila. Ispravan motor lagano pali i potom ispušta jedva vidljive ispušne plinove te svaki intenzivan dim ukazuje na veću nepravilnosti u njegovom radu.
Kod starijeg i istrošenog automobila to se posebice uočava pri prvom jutarnjem paljenju i to je važno provjeriti ako kupujete rabljeni automobil. Dogovorite pregled ujutro i tražite da motor nije bio prethodno paljen. Zamolite prodavača da ga upali, a vi stanite iza ispušne cijevi.
Ako automobil ispušta ‘dimne signale’ treba hitno na servis, jer je u pravilu znak da motor treba temeljit popravak. To je znak da je motor prešao puno kilometara i da je bolje odustati od kupnje. Plavičasti dim posljedica je izgaranja ulja u cilindrima, zbog istrošenih klipnih prstenova.
Čađav dim ukazuje na loše izgaranje, koje najčešće nastaje zbog nepodešenog ili istrošenog sustava za ubrizgavanje te opće dotrajalosti motora. Kod dizelaša uzrok je često u visokotlačnoj (Bosch) pumpi. Ako kupujete rabljeni auto, posebice turbodizelaš, ne nasjedajte uvjeravanju da je crni dim kod dodavanja gasa ‘sitnica’, koja se lako rješava podešavanjem.
AS Kramar – vaša adresa za kupnju rabljenog automobila