DOKTORE, POMOZITE

Peugeot 208 1.4 HDi (2014.) ne postiže radnu temperaturu i dimi pri dodavanju gasa

Peugeot 208 1.4 HDi ima pouzdan PSA/Ford turbodizelaš, preniska radna temperatura posljedica je neispravnog termostata i pumpe rashladne tekućine, a čađav dim je zbog lošeg izgaranja i ubrizgavanja

PITANJE ČITATELJA

Peugeot 208 1.4 HDi, 68 KS, 2014., 215.000 km. Temperatura motora mi se ne diže iznad 70 do 75 stupnjeva. Zanima me koja je ispravna radna temperatura i ako je preniska koje su posljedice za motor?

ODGOVOR DOKTORA

Peugeot 208 1.4 HDi ima kvalitetan PSA/Ford turbodizelaš, s jednim bregastim vratilom i osam ventila (SOHC). Preniska radna temperatura motora nije dobra, jer se, zbog većih otpora u kliznim kontaktima te većeg opterećenja uljne pumpe, povećava potrošnju goriva.

Usto se otežava podmazivanje i povećava habanje vitalnih dijelova motora. Najprije treba provjeriti je li problem u indikatoru (davaču) temperature, dakle je li temperatura ispravna, a očitavanje pogrešno. Ako je davač ispravan, treba posumnjati na termostat, a problem može biti i u dotrajaloj pumpi rashladne tekućine i neispravnom čepu hladnjaka. Ispravna radna temperatura motora (odnosi se na rashladnu tekućinu) je od 90 do 95 Celzijevih stupnjeva.

Čađav dim posljedica je lošeg izgaranja, zbog pohabanog motora (niskih tlakova kompresije) i/ili neispravnog ubrizgavanja (brizgaljke ne brtve u intervalima zatvorenosti, pa se ubrizgava previse goriva koji ne izgara). Najprije izmjerite tlakove kompresije i ako su preniski, trebat će mehanički zahvati na motoru. A što se tiče problema s ubrizgavanjem, najprije napravite tretman aditivom Datacol, koji će pročistiti sustav i vjerojatno stabilizirati rad motora. Ako to ne pomogne, trebat će servisirati brizgaljke…

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj