OPREZ U ZIMSKIM UVJETIMA

Povećajte razmak, smanjite gas i, ako nemate zimske gume, ne vozite

Zimske gume najvažniji su čimbenik aktivne sigurnosti vožnje, jer je vozilo znatno upravljivije, teže proklizava i bolje koči, te se na njima ne smije štedjeti…

Prava je zima konačno došla, a time i pravi zimski uvjeti na cestama. Zato oprez, pogotovo ako je vozite glavnim cestama, koje se čiste i posipaju solju. Sporedne su uličice riskantne, jer u njih zimska služba rijetko zalazi, pa mogu biti zaleđene.

Najriskantnije je voziti rano ujutro, prije nego što zimska služba obavi posao, odnosno ceste se ne očiste pod teretom brojnih vozila. Treba znatno smanjiti brzinu i od vozila ispred udaljiti se najmanje 50 metara, što će vam pružiti mogućnost reakcije u iznenadnim situacijama.

Time se ujedno smanjuje prskanje prljavštine po staklu i povećava vidljivost. Gledajte dobro što se zbiva ispred i iza vas te pokušajte predvidjeti sva moguća iznenađenja.

Ako vidite pješaka na rubu ceste ili vozilo koje nailazi iz sporedne ulice, usporite bez obzira na vašu prednost. Na semaforu se zaustavite čim počne treperiti zeleno svjetlo, jer kalkuliranje sa žutim svjetlom mogu biti vrlo opasne.

Posebice pazite i usporite blizu autobusnih postaja, škola i vrtića. Važno je voziti umjereno, bez naglih reakcija volanom i kočnicama, koje mogu izazvati iznenadno zanošenje automobila, koje je potom teško kontrolirati te su rizici nesreće veliki.

S padom temperature povećava se razlika u putu kočenja s ljetnim i zimskim gumama, što se na gornjem dijagramu vidi u slučaju kočenja s brzine od 60 km/h do zaustavljanja. Pri 0°C razlika je 3 metra, pri -10°C – 7 metra, pri -20°C – 12 metra

Poledica se često javlja u usjecima, na ulascima u tunele i predjelima gdje se kondenzira vlaga. To je iznimno opasno kad je cesta na drugim dionicama suha, pa vozači voze nesmanjenom brzinom. Posebice u opasna praskozorja, kada često zataji zimska služba

Ako vidite pješaka na rubu ceste ili vozilo koje nailazi iz sporedne ulice, usporite bez obzira na vašu prednost. Na semaforu se zaustavite čim se upali žuto svjetlo, jer kalkuliranje s prolaskom kroz raskrižje u graničnom području može biti vrlo opasno.

Na snijegom, a posebice na ledom pokrivenoj cesti višestruko se povećava zaustavni put pri kočenju. Zbog toga treba znatno smanjiti brzinu i udaljiti se najmanje 50 metara, što će vam pružiti mogućnost reakcije u iznenadnim situacijama.

Ugradnja lanaca sve se manje preporučuje, jer lanci nisu za led, a po normalnom snježnom nanosu bez problema se može ići i s kvalitetnim zimskim gumama. Uz to, lanci se teško mogu staviti na naplatke s niskoprofilnim gumama te ih mogu oštetiti. A i kad se može ići samo s lancima tada vozila bez njih brzo blokiraju promet

Velika je brzina najveći neprijatelj sigurnosti u normalnim uvjetima, a pogotovo u zimskim. Na normalnim prometnicama, koje su dobro očišćene, ne prelazite 60 km/h, a na autocesti 80 km/h, a ako je prometnica prekrivena snijegom ili ledom vozite sporije od 40 km/h.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo