Nakon I. svjetskog rata Italija je bila velesila u svijetu autoutrka, no nedostajala im je stalna trkaća staza i utrka za Veliku nagradu. Prekretnica je bila 1922., kad je odvožen prvi krug na kultnoj stazi Monza
Bez toga bilo se teško nadmetati s Britancima i Francuzima. Velika je nagrada stoga 1921. održana na improviziranoj stazi pored Brescie, koja je odabrana kao privremeno rješenje do odabira prikladnije lokacije.
Ta je pronađena u mjestu Monza pored Milana i u veljači 1922. dvojica velikih vozača, Vincenzo Lancia i Felice Nazzaro, položili su kamen temeljac. No samo nekoliko dana kasnije radovi su obustavljeni, zbog sukoba s onima koji će do danas ostati najveći protivnici autodroma, ekolozima.
Dakako, tada se to još nije tako zvalo, no radovi su uistinu zaustavljeni zbog ‘umjetničke i spomeničke vrijednosti i očuvanja krajolika’!
Nakon nategnutih pregovora, pobjedu je ipak odnijela struja koja je zagovarala izgradnju staze, što su zdušno podržavali talijanski proizvođači, kojima je nedostajala testna staza za isprobavanje automobila.
Konačno, 28. srpnja 1922. otvorena je kultna staza Monza…