Alfa Romeo 33 Stradale (1967.): prvi automobil sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem

Alfa Romeo 33 Stradale, bolid dužine 3970, širine 1710 i visine samo 991 mm pokretao se V8 motorom obujma 230 KS i snage 230 KS te je s pomoću 6-stupanjskog mjenjača do stotke ubrzavao za 5,9 sekundi i postizao 260 km/h…

Foto: edvvc, Wikimwdia Commons

Alfa Romeo 33 Stradale, koji se proizvodio od studenoga 1967. do ožujka 1969. motorom po mnogo čemu je bio poseban i jedinstven pionirski model u povijesti automobila. Danas su ručni mjenjači sa šest stupnjeva standard od snažnijih modela B-segmenta i iznad. No valja se sjetiti da je čak i moćni Porsche 911 Turbo, sve do kraja 80-ih dolazio samo s 4-stupanjskim mjenjačem.

Alfa Romeo je desetljećima zagovarao danas nam samorazumljivu ideju o većem broju brzina, pa su dugo bili gotovo jedini serijski proizvođač koji je redovno nudio petbrzinske mjenjače, a u svom najekskluzivnijem modelu iz 1967. otišli su i korak dalje i ponudili mjenjač s čak šest stupnjeva prijenosa. Alfa Romeo 33 Stradale po mnogo je čemu bio izniman automobil, nastao kao jedva primirena cestovna inačica uspješnog trkaćeg prototipa.

Prodano ih je svega nekoliko, jer je to potkraj 60-ih bio uvjerljivo najskuplji automobil na svijetu, a praktičnošću se nije mogao dičiti. Za početak, trebalo je ući u njega – bio je to prvi serijski automobil niži od metra. Dvolitreni atmosferski motor razvijao je između 230 i 270 KS, što je specifičnom snagom po litri obujma na razini najsnažnijih atmosferskih motora današnjice.

Pridodamo li ovim posebnostima i fantastičan dizajn kojeg je potpisao Franco Scaglione postaje nam jasno zašto je 33 Stradale danas jedan od najobožavanijih, no i najrjeđih svjetskih klasika.
b

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin