Nissan R90CK (1990.): fijasko s isforsiranih 1128 KS na 24 sata Le Mansa

Twin-turbo 3.5 V8 s čak 322,4 KS/l otkazao je u šest od devet bolida Nissan R90CK na slavnoj ‘endurance’ utrci, a i ostali su imali problema pa nisu došli do podija…

Na utrci 24 sata le Mansa 1990. godine Nissan je došao s devet automobila. Glavni adut im je bio model R90CK, zvijer pozamašnih gabarita (4800 x 1990 x 1100 mm), mase 900 kg, s kočnicama ugljičnog kompozita ojačanog ugljičnim vlaknima.

Pokretao se središnje postavljenim bi-turbo benzincem 3.5 V8, snage nabijene na čak 1128 ‘konja’, koji je 5-stupanjskim mjenjačem pokretao stražnje kotače. Mark Blundell je ostvario ‘pole position’, no to je bio vrhunac Nissanova vikenda.

Nažalost, samo su tri automobila došla do cilja, premda im je specifikacijom za utrku izdržljivosti snaga smanjena na 800 KS. Sljedeće godine Mazda je postala prvi japanski proizvođač s pobjedom na Le Mansu.

Najjači u povijesti (1): Formula 1 je 1980-ih bila na steroidima…

Najjači u povijesti (2)Audi Quattro Sport S1 (1986.) reli monstrum s više od 600 KS

Najjači u povijesti (3): Porsche 917/30 (1970.): položeni 5.0 V12 ispaljivao 1580 KS!

Najjači u povijesti (4): Mercedes-Benz 3.4 V8 (1994.) s više od 1000 KS, u bolidu Penske, zakon na Indy 500


Komentari

loading...