Tehnika

Driver Alert: 'pametnom' elektronikom protiv sna

Elektronički sustav s infracrvenim zrakama i sklopom senzora prati učestalost (frekvenciju) treptaja, odnosno intervale zatvorenosti očnih kapaka vozača te ga po potrebi alarmira...

Evo zašto su prednji kotači zakošeni prema unutra. To se zove usmjere

Dva su bitna razloga: da automobil sam održava pravac i što se pri ubrzavanju, kod auta s prednjim pogonom, prednji kotači razmiču, pa se i zbog toga uzdužno ukošavaju

Volkswagen najavio novu generaciju ručnih mjenjača za uštedu 5 grama C

Uskoro bi se trebao pojaviti u novoj generaciji Passata još učinkovitiji ručni mjenjač MQ281

Važan savjet: Ne gasite turbomotor odmah nakon brze vožnje, vrlo je št

Dok motor radi turbopunjač se hladi motornim uljem, pa kad se motor ugasi, trenutno prestaje hlađenje, a u njemu zaostaje toplina izgaranja i povećavaju se toplinske razlike, što izaziva deformacije, oštećenja i habanje vitalnih dijelova

In memoriam: 11. srpnja 1947. umro Georg Lankensperger (67) izumitelj

Omogućava upravljanje i vožnju zavojem bez klizanja (uzdužnog i bočnog), a to osigurava 4-zglobni polužni mehanizam, koji podešava različite kuteve zakretanja prednjih kotača, veći na unutrašnjoj strani zavoja...

Zašto je mehanički kompresor bolji, ali znatno skuplji od turbopunjača

Spregnuti vijčani rotori, u funkciji zračne pumpe, se ne dodiruju, stoga ne habaju, usto nema velikih temperaturnih razlika, ali povećava masu za 20-ak kg i užasno je skup

Dobro je znati: Zašto su hibridni pogoni formula za budućnost?

Uzimaju energiju motoru i spremaju kad je pretječe i vraćaju kad manjka te rješavaju najveću slabost (manu) benzinskih i dizelskih motora

ZF proizveo 'pametni' prijenosnik snage

8-stupanjski automatski mjenjač te meko-hibridni, odnosno plug-in sklop u istom kućištu, 'eliksir' za performanse, štednju goriva i ekologiju...

Elektromagnetsko pokretanje ventila, budućnost se odgađa, evo i zašto:

Ventile otvaraju elektromagneti, a zatvaraju opruge, zamjenjujući složen i masivan mehanizam s bregastim vratilima pogonjenim lancem ili zupčastim remenom. Pruža neograničene mogućnosti upravljanja radom ventila, ali je skup i (zasad) nedovoljno pouzdan

ACIS (Advanced Corona Ignition): Plazma šalje svjećice u muzej!

Za razliku od svjećice, na kojoj se generira napon veći od 25.000 V, koristi se rezonancija strujnim valom od 1000 V, koja stvara elektromagnetski val od 1 MHz. Time se postiže pet puta veća učinkovitost te omogućava smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih plinova za 10 posto...

Šokantno: Benzen, koji je zamijenio olovo i sam je otrovan!

Pare naftnog derivata, baze bezolovnih benzina, otrovne su i uzrokuju leukemiju, ali su proizvodi dobiveni iz benzena znatno manje otrovni, premda ne bezopasni

Dossier gorivo: Nafta neće uskoro presušiti, a zamjena već postoji!

Naftni i prirodni plin, vodik, biološka i sintetična goriva izgledne su alternative za automobilski pogon, naravno uz sve prisutnije električne pogone...

Motori Formule 1 u cestovnim automobilima (1/2)

Konstruirani su za nadmetanje na pistama, a završili na običnim prometnicama, gdje su često bili nositelji napretka, uzor konkurenciji...

Dobro je znati: Zašto s plinskim napajanjem pregaraju ventili?

Najčešći je uzrok nepodešen zazor, jer se na plinski pogon povećava toplinsko opterećenje te habanje sjedišta ventila i ventila, a bez podešavanja povećava se rizik pregaranja

Što je to: bokserski motor, adut Porschea i Subarua?

Popularna koncepcija s nasuprotno postavljenim cilindrima osigurava nisko težište i izvrstan balans, ali uz visoke troškove proizvodnje i održavanja...

5 cilindara, sjajno međurješenje, Mercedes-Benz je bio prvi, Audi, Vol

Prvi 5-cilindrarski motor razvio je Ford 1939, no ostao je prototip, jer Amere tada nisu zanimali manji, ekonomičniji motori, a 25. lipnja 1974. stigao je prvi serijski 5-cilindraš, Mercedes-Benz 240 D 3.0

Dobro je znati: Ručni mjenjač, kako funkcionira i čemu služi?

Izmjene stupnjeva prijenosa, polužnim mehanizmom koji pokreće vilice sa sinkronim prstenovima, nužne su zbog nepovoljne momentne karakteristike motora

Diferencijalni prijenosnik snage, poznatiji kao 'diferencijal', objašn

Sklop planetarnih, tanjurastih i stožastih zupčanika omogućava prijenos snage na lijevi i desni pogonski kotač, uz prilagodbu, odnosno diferenciranje (razlikovanje) brzina vrtnje svakog, prema dužini prijeđene putanje, kako bi se spriječilo proklizavanje

Dobar je tuning poput šlaga na tortu, ali...

Ako dimenzije naplataka i guma nisu po propisu ili ako je ovjes previše spušten, automobil se, uz prekršajnu prijavu isključuje iz prometa. Ako je snaga više od 10 posto veća od tvornički deklarirane, slijedi prekršajna prijava

Što je to turbopunjač VNT ili VTG?

Turbopunjač promjenjive geometrije, preciznije, sa zakretnim krilcima turbinskog statora, recept je za povećanje elastičnosti motora i ranije 'buđenje' turbopunjača, od niskih okretaja...