Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI! Jeste li sumnjali? Ima 150 KS, automatski mjenjač DSG 7, BMW 318d Touring također 150 KS, ali sa stražnjim pogonom i 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, a Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Diesel sa 174 KS i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem…
BMW 318d Touring, Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Diesel i Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI, tri karavana srednje klase, s dvolitrenim turbodizelašima, BMW s uzdužno postavljenim motorom i stražnjim pogonom, ostala dva s poprečno postavljenim motorom i prednjim pogonom. Pobijedio je (ne) očekivano igrač iz Wolfsburga…
Kad se u bilo kojem njemačkom usporednom testu imamo model iz koncerna Volkswagen, pobjednik se zna gotovo unaprijed. Ma koliko konkurencija bila jaka. U ovom testu su uspoređena tri modela, koja nisu dobro usporediva, jer je BMW jedini premium i jedini ima klasičnu pogonsku koncepciju s motorom uzdužno sprijeda i stražnjim pogonom
BMW 318d Touring, dimenzija 4709 x 1827 x 1440 mm i međuosnog razmaka 2851 mm te obujma prtljažnika 500 do 1510 litara pokreće se 4-cilindarskim turbodizelašem obujma 1995 ccm, koji razvija najveću snagu od 150 KS pri 4000/min i najveći okretni moment od 320 Nm pri 1500 – 3000/min. Snaga se na stražnje kotače prenosi 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Izmjerena je masa 1734 kg. Do stotke ubrzava za 8,8 s, najveća je brzina 215 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 35,7/34,6 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 6,5 l/100 km. Osnovna verzija stoji 41.000 eura, testni model 51.180 eura.
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Diesel, dimenzija 4986 x 1863 x 1500 mm, međuosnog razmaka 2829 mme obujma prtljažnika 560 do 1510 litara , pokreće se 4-cilindarskim turbodizelašem obujma 1955 ccm, razvija najveću snagu od 174 KS pri 3500/min i najveći okretni moment od 380 Nm pri 1500/min. Snaga se na prednje kotače prenosi 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Izmjerena je masa 1613 kg. Do stotke ubrzava za 8,6 s, najveća je brzina 225 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,5/35 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 6,0 l/100 km. Osnovna verzija stoji 33.845 eura, testni model 38.220 eura.
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI, dimenzija 4773 x 1832 x 1516 mm i međuosnog razmaka 2791 mm, obujma prtljažnika od 650 do 1780 litara, pokreće se 4-cilindarskim turbodizelašem obujma 1968 ccm, koji razvija najveću snagu od 150 KS pri 3200 – 4000/min i najveći okretni moment od 360 Nm pri 1600 – 2750/min. Snaga se na prednje kotače prenosi 7-stupanjskim automatskim mjenjačem DSG7 s dvostrukom spojkom. Izmjerena je masa 1642 kg. Do stotke ubrzava za 9,6 s, najveća je brzina 213 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 35,0/34,8 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 6,1 l/100 km. Osnovna verzija stoji 34.705 eura, testni model 45.040 eura.
Ovo su ocjene po modelima i kategorijama, a svaka kategorija ima max. 1000 bodova.
BMW 318d Touring, Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Diesel, Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI
Karoserija: 697, 687, 709
Vozni komfor: 711, 704, 723
Motor/Mjenjač: 706, 704, 703
Vozna dinamika: 683, 664, 666
Ocjena svojstava (međuzbroj): 2797, 2759, 2801
Troškovi/Ekologija: 328, 363, 346
Konačna ocjena: 3125, 3122, 3147
Poredak: 2, 3, 1
Pobjednik je, naravno., Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI, a vi ocijenite koliko je sve realno. Ovako je ocijenio Marcel Kühler, Autozeitung.de:
Volkswagen Passat Variant podupire status jednog od najboljih automobila u srednjoj klasi u usporedbenom testu. Iako je bilo sve samo ne posve novo sa sedam godina izgradnje, tvrtka sa sjedištem u Wolfsburgu postavlja svoje protivnike na njihova mjesta ugodnim udobnostima i velikim prtljažnim prostorom. Ali njegova niska cijena je lažna.
No, jaz između progonitelja, modela BMW Serije 3 Touring i Opel Insignia Sports Tourer prema adutu iz Wolfsburga Volkswagen Passat Variant postao je manji. Drugoplasirani, BMW 318d Touring, po svojstvima se opasno približava karavanu Volkswagen. Njegova dinamičnost vožnje i ekonomičan motor osiguravaju mnoge bodove. Međutim, BMW je vrlo skup. Zato jeftina Opel Insignia Sports Tourer, koja prednosti donosi komfor straga i snažan pogon, završava na trećem mjestu s malim razmakom prema Seriji 3.
Izvor: Autozeitung.de