Dacia Duster TCe 150 EDC, s 4-cilindarskim turbobenzincem obujma 1332 ccm i 150 KS, prednjim pogonom i automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom u umjerenoj vožnji striktno po propisima, na testu portala de.motor1.com pokazao je zavidnu štedljivost
Riječ je o naprednoj motorizaciji, koju je koncern Renault-Nissan-Mitsubishi razvio u suradnji s koncernom Daimler. Jedan od najprodavanijih europskih SUV modela, u razmjerno bogato opremljenoj verziji te prednjim pogonom i automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i 6-stupanjskim mjenjačem omogućava pristojne performanse (9,7 s do stotke i najveća brzina 199 km/h) i kombinirane potrošnje goriva, po WLTP ciklusu, od 6,2 l/100 km/h. Na našem testu smo trošili 7,4 l/100 km, a test njemačke ekipe na talijanskim prometnicama pokazao je još bolje vrijednosti
Testni je model opremljen gumama Continental EcoContact 6 – 215/60 R17, a test je napravljen 13. siječnja 2022., u Italiji od Rima do Forlija (360 km) i natrag te u gradskoj vožnji, pri vedrom vremenu i temperaturi 1 od 13 Celzijevih stupnjeva.
Riječ je o dionici koja je 65 posto brza cesta (Superstrada), s ograničenjem 90 i 110 km/h, 25 posto autocesta (Autostrada), s ograničenjem 130 km/h, pet posto državne ceste, s ograničenjem 90 km/h i pet posto gradska ceste.
Ukupno je prevaljeno 875 km. Putno računalo pokazalo je potrošnju goriva od 5,3 l/100 km, a po punjenju na benzinskoj crpki, ‘do čepa’, odnosno prvog klika pištolja za punjenje, na početku i kraju testa, 5,2 l/100 km. Po propozicijama ovog testa uzima se prosjek – 5,25 l/100 km. Spremnik goriva je 50 litara.
– gradska vožnja u Rimu: 7,3 l/100 km, doseg s punim spremnikom goriva 685 km
– mješovita vožnja gradom i okolicom: 7,0 l/100 km, doseg 710 km
– autocesta (Autostrada): 7,0 l/100 km, doseg 710 km
– štedljiva vožnja): 4,1 l/100 km, doseg 1220 km
– maksimalna potrošnja 22,8 l/100 km, doseg 215 km