TESTIRALI SMO

Mercedes-Benz T 180d A/T Progressive, novo slovo za veliku dozu funkcionalnosti

Mercedes-Benz T-klasa (Foto: Nikola Jurković)

Još nedavno smo vozili Mercedes-Benz Citan, a sad zvijezda dobiva novo ime i postaje još profinjenija i bliža ostatku game. Nova T-klasa je prijatelj obitelji, kolega na poslu, testirali smo T 180d…

Segment kombi ili monovolumen vozila sve je manje prisutan. Postala su to vozila koje mnogi vide kao strogo poslovne, u N1 kombinacijama. Čak i s takvim efektom nestanka, pojedini proizvođači ne gube vjeru i nastavljaju voziti u toj formi. Dobro da je tako, a Mercedes-Benz ima od nedavno jaki adut u toj priči, a to je potpuno nova T-klasa.

Mercedes-Benz T-klasa, mini-kombi za obiteljske i poslovne izazove (Foto: Nikola Jurković)

Možda ćete reći kako vam ovo izgleda, u pravu ste, svima nam  je Citan još u glavama. Mercedes-Benz to ni ne skriva, jer je ostala njegova forma i talent za multipraktičnost. I najavni slogan kada se pojavila T-klasa ‘Život postaje velik’ jasno daje do znanja što su Nijemci i njihov marketinški tim ciljali. Ovakvi modeli nude gomilu opcija, a da pri tome vozački niste uskraćeni.

Mi smo testirali Mercedes-Benz T 180d. Snažniju dizelsku 1.5 litrenu (OM608) opciju od 116 KS, odnosno 121 KS u ‘overboostu’.  U ponudi je još jedan dizelaš, T 160d s 95 KS i 230 Nm. Dok se benzinski motori nude također kroz dvije opcije –  T 160 (102 KS, 200 Nm) i T 180 (131 KS i 240 Nm).

T 180d vozi u pratnji dizelaša (OM608), 116 KS dobar je balans svih želja vozača (Foto: Nikola Jurković)

Gledano iz perspketive performansi, ovo nije motor koji očekivano ne igra na tu kartu. No, nikako nije bez krvi i za svakodnevne gradske avanture i dulja putovanja ima određenog potencijala (177 km/h, 13,4 s). No, puno bolji je u vidu potrošački potreba. Dizelski sklop na otvorenoj cesti troši u domeni od 4,5 do 5 litara, dok se u gradskim gužvama ona kreće do 7,5 litara. Naše brojke su ostvarene uz prisustvo automatskog 7-brzinskog mjenjača, koji skladno surađuje s motorom. Koliko god hvalili ovaj 7G-DCT automatik, vjerujemo da će ipak brojnije izvedbe biti s ručnim mjenjačem. Zbog ‘komocije’ smo uvijek za automatik, ali dobro izbalansiran i zategnut ručni mjenjač s ugodnim osjećajem prebacivanja – ništa nije lošija opcija od prve.

Mercedes-Benz još jednom donosi udobnost u segment privatnih malih kombi vozila. Osim što će vozač cijeniti lagodno sjedanje u vozilo, njegova jednostavnost upotrebe također dobiva veliki pus. Uz Keyless-Go opciju, pa do maloprije spomenutog automatika, vi ste u pokretu u svega nekoliko poteza. Ovaj model posebno će cijeniti oni kojima klizna vrata olakšavaju život. Ako ste na relacijama gdje su parkinzi (a gdje nisu) uski, ovakva izvedba otvaranja je pravi spas.

Klizna vrata s obje strane čine ulazak i izlazak iz vozila posebno sigurnim i lakim. Osobito kada su u vozilu djeca koja ne mogu sama vezati pojas. Cijenit ćete velike otvore vrata i ugodnu visinu sjedala iz više razloga.

Prtljažnik od 520 litara raste sve do 2127 litara obujma (Foto: Nikola Jurković)

T-klasa ima sve što cijenite kod Mercedes-Benz modela. Atraktivna vanjština jasno nosi pečat marke. Tako službeno Nijemci opisuju ovaj model i djelomično se slažemo s time. Ipak zvijezda na maski nešto znači. Prednja svjetla posebno nas podsjećaju na profinjenu novu generaciju B-klase i ona posebno dižu dojam o vozilu. Ovaj mali kombi dug je 4.498 mm. Duljina koja spada u kompaktne proporcije zapravo je optimalna. Što zbog osjećaja za volanom, što zbog samog manevriranja u gradskim i drugim uvjetima. Prostranost je stoga u prvom i drugom redu iznimno dobra, a prtljažnik samo najzahtjevnijima neće biti dovoljan – 520 l, a polaganjem stražnje klupe on raste na pravi kombi volumen od 2127 l! Nema sumnje, lako bi mogli ‘nadrapati’ s pozivima susjeda, kada vam spontano kažu da im se pokvarila perilica za rublje, pa ako bi im mogli… Znate kako to već ide. Tu je T-klasa ‘zmaj’!

MBUX u fokusu, a prisutno je i blago ambijentalno osvijetljene (Foto: Nikola Jurković)

Testna T-klasa bila je u bogatom Progressive paketu, a veseli što već u seriji imate 7 zračnih jastuka (jastuk za vozača i suvozača, središnji zračni jastuk, bočni jastuci za prsni koš i zračne zavjese sprijeda i straga, mogu doprinijeti smanjenju rizika i težine ozljeda u slučaju sudara). te 4 sustava pomoći u vožnji, koji vam mogu smanjiti napor i učiniti vožnju sigurnijom. To su Active Brake Assist, Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist i Speed Limit Assist, ili u kombinaciji s Navigation paketom, Traffic Sign Assist.

Bliskost s ostalim i dobro poznatim društvom (A, B, C-klasa) iz Stuttgarta T-klasa donosi i kroz MBUX sustav. Dakle, možete uživati u praktičnom povezivanju i podršci inteligentnih sustava pomoći. Zapravo nam se sviđa što ovaj zaslon nije nekih ogromnih proporcija, a istovremeno donosi istu grafiku. Radi maksimalno uglađeno i brzo, te ćete se s njime odlično služiti čak i ako ste ‘starijeg kova’. Brzinomjer je također analogni, sa središnjim putnim računalom koji donosi brojne opcije također poznate iz osobnog programa marke iz Stuttgarta. Što se tiče izbora materijala, T-klasa djeluje čvrsto i zategnutno. Iako je napredovala u usporedbi s modelom Citan, još uvijek najvećim djelom tu dominira plastični materijali, uz napomenu kako dojmom baš ostavlja dobar dojam.

Nova ‘zvijezda’ je rođena. Možda nije za crvene tepihe, ali uz elemente koji uvelike podsjećaju na gamu Benz vozila, sigurno zaslužuje biti u tom društvu. Ako ništa, u nekoj domeni osoblja koji brine za raskošni događaj i bez nje ne bi ništa bilo izvedivo. T-klasa će sigurno osvojiti svoj dio kolača (tržišta), a početna cijena od 26.417 eura (T 160) uvjet je za dobivanje odličnog kolege i obiteljskog prijatelja.

TEHNIČKI PODACI – Mercedes-Benz T 180d A/T Progressive

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cilindarski, Commonrail, SOHC. Euro 6d (OM608)
Obujam: 1.461 ccm
Snaga: 85 KW/116 KS pri 3.750  o/min
Moment: 270 Nm pri  1.750 o/min
Provrt x hod: 76 x 80,5 mm
Kompresija: 15 : 1
Mjenjač: automatski, 7G-DCT
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: MPV, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.498 x 1859 x 1852 mm
Međ. razmak: 2.716 mm
Cd: 0,30
Masa: 1603 kg
Prtljažnik: 520 – 2127 l
Spremnik: 54 l
Krug okretanja: 11,75 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: naprijed: MacPherson ovjes s donjim trokutastim sponama i torzijskim stabilizatorom / straga: spiralne opruge, torzija
Kočnice: samoventilirani diskovi 296 mm/diskovi 292 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R 17

PERFORMANSE
Brzina: 177 km/h
0-100 km/h: 13,2 s
Potrošnja (EU): 6,0/4,5/4,1 l/100 km
Na testu: 6,4 l/100 km
CO2: 144-154 g/km

CIJENA
Testni primjerak:
39.908 eura
Osnovni primjerak:26.417 eura (T 160)

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj