MG više nije strani pojam na našim prometnicama. Model ZS je najzastupljeniji, a HS polako stvara uspješnu priču u višem razredu…
MG EHS smo već prošli i ‘kratko’ opisali, bolje rečeno pohvalili. Sad nam je u ruke stigao HS, standardna verzija s benzinskim motorom. MG, nova marka na našem tržištu polako postaje normalna pojava. Pogotovo što ih često viđamo, a to jasno sugerira kako prodaja ide…
Očito je prvotna skeptičnost prošla, pa MG sad na punom većem uzorku dokazuje svoj potencijal. Niz je razloga zašto je ova marka u kineskom vlasništvu uspjela. Prvo bi istaknuli upravo dojam koji njihovi modeli ostavljaju, zatim cijenu i dostupnost. Obrada je jako dobra, materijali na razini. Pogotovo kad ugledate lijepo dizajnirana i profilirana sjedala. Osim dobrog izgleda, nude i visoku razinu udobnosti nakon duljeg putovanja. S druge strane, vožnja pogled na kokpit i ostatak vozačkog okruženja također stvara zadovoljstvo. Prostora je poprilično i sigurno će zadovoljiti sve apetite.
Baš kao i plug-in hibridni EHS, tako i ‘obični’ HS donosi jednostavnost kombiniranu kroz tipke i multimediju. Nekako takav način najviše volimo, zapravo je najjednostavnije od danas ponuđenog. HS će biti dovoljno zanimljiv i mlađim i starijim kupcima. Jedino će oni mlađi možda s malim čuđenjem gledati na nešto lošiju grafiku na zaslonu. Na žalost ni kamera nije baš ‘HD’, ali ono najvažnije – uvijek pomaže i donosi 360 stupnjeva pogled. U noćnim satima, definitivno je zanimljiv detalj suptilna ambijentalna rasvjeta, a u svim uvjetima je dojmljiv ogromni panoramski krov…
Testni primjerak stigao nam je u automatskoj 7-brzinskoj verziji. Zanimljivo i nesvakidašnje, ovaj model dostupan je po istoj cijeni i s ručnim i automatskim mjenjačem. Stoga ne čudi da je 90% isporučenih modela upravo s automatikom, reklo bi se logično, ali…
Uvijek postoji ali, a kada biste nas pitali – mi bi ipak razmislili. I dok pišemo ovaj tekst u nama vlada neodlučnost. Da se razumijemo, uvijek smo za automatik, pogotovo kad ste čovjek koji ‘ordinira’ gradom i bori se s gužvama. No, testirani model nas nije oduševio s automatikom. Jednostavno, prilično sporo djeluje i u svakoj reakciji kao da ima odgodu od sekunde i pol…
Ako ste vozač koji voli direktnost i dinamičnost, onda vam se navedene karakteristike getribe neće svidjeti. S druge strane, vjerujemo da bi s ručnim mjenjačem benzinac puno više potencijala pokazao. MG vozi u pratnji 1.5 TGi motora, to je sklop koji nije kupljen od nekog europskog proizvođača, već je isključivo rezultat razvoja tvrtke SAIC Motor. Dopustite da vas upoznamo, to je 7. najveći proizvođač automobila na svijetu te je bio prva automobilska grupa u Kini čija je godišnja prodaja premašila 7 milijuna vozila. Na sam motor i njegov rad nemamo prigovor, pogotovo kad vozite na brzinama u rasponu od 60 do 130 km/h. Nevjerojatno koliko je uglađen i tih! Performanse su solidne, 9,9 sekundi do 100 km/h i najveća brzina od 190 km/h.
Detaljno seciranje modela HS nastavljamo u vidu potrošnje. SUV koji je rangu modela Tucson, Sportage i ostalih troši u prosjeku 9,7 litara. Dosta, za naš tempo ipak malo previše. Otvorena cesta donosi bolje brojke, ali ukupno gledajući možete računati na spomenutu brojku. Dakle, s jednim spremnikom odradit ćete oko 500 km…
Vjerujemo da će mnoge zanimati, što bi mi izabrali – HS ili EHS? Stvar je vrlo jednostavna i do načina razmišljanja. Ako ste čovjek koji voli imati dobru računicu u potrošačkom smislu benzina i niste na dugom putovanju svaki drugi tjedan, onda bi se isplatilo protegnuti u plug-in sferu (EHS). Disciplina na utičnici donosi razliku, u suprotnom pričamo o istim brojkama.
Pogled na cjenik mnoge će zamisliti. MG HS dostupan je od 28.200 € (212.472 kn) u Comfort paketu, dok je izvedba poput testne (Luxury) vaša za 30.200 € (242.610 kuna). Kako smo već rekli, ista cijena vrijedi i za automatik i za ručni mjenjač. Još jedna odlična stvar je dostupnost ovog, ali i svih ostalih MG modela. Doslovno unutar par dana, do najduže 2 tjedna čekate na ključ vašeg MG modela…
Možda smo bili oštri, ali zapravo s velikim entuzijazmom gledamo u smjeru Morris Garage i njihovih idući poteza.
TEHNIČKI PODACI: MG HS Luxury 1.5 TGI
POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindra, izravno ubrizgavanje
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1490 ccm
Provrt x hod: 74 x 86,6
Kompresija: 11,5 : 1
Snaga: 119 kW / 162 KS pri 5500/min
Moment: 250 Nm pri 1500-4400/min
Mjenjač: automatski, 7-brzina
Pogon: na prednje kotače
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: crossover, C-segment, 5 sjedala, 5 vrata
Gabariti: 4.574 x 1.876 x 1.664 mm
Međuosni razmak: 2.720 mm
Krug okretanja: 11.1 m
Masa/nosivost: 1516 kg
Prtljažnik: 463 / 1.454 l
Spremnik goriva: 55 l
PODVOZJE
Ovjes: McPherson/polukruta osovina
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi / straga diskovi
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/50 R18
PERFORMANSE
Brzina: 190 km/h
0-100 km/h: 9,9 sekundi
Potrošnja (na testu): 9,7 l
CO2: 157 g/km (WLTP)
CIJENA
Osnovni benzinski model: 28.200 € (MG HS 1.5 TGI Comfort)
Testni model: 30.200 € (MG HS 1.5 TGI Luxury)
Foto: Nikola Jurković