MG je velikoj ofenzivi. Električnu groznicu i ova “britanska marka” želi iskoristit na najbolji mogući način. Jedan od aduta je MG5 Electric, prvi električni karavan C-segmenta na svijetu. Model koji je ostavio vrhunski doživljaj vožnje u pogledu ugode, donosi niz atributa koji bi mogli pridobiti nove kupce…
Testirali smo MG ZS, u obje varijante, uz benzinsku varijantu, ZS EV je ostavio jako zanimljiv dojam. A sad nam je u ruke stigla velika nepoznanica – MG5 Electric. Model kojeg mnogi nazivaju prvim električnim karavanom s prvim metrima, već se dokazao svoj ozbiljan karakter. Model je to o kojem ćete još uvijek malo imati gdje detaljno pročitati. Zato ćemo se mi potruditi opisati i dočarati ovaj model na najbolji mogući način, uz naravno uz veliku dozu objektivnosti. Još jedan akter iz Morris garage, koja je svoju radionu snova preselio u daleku Kinu, zbog neslavnog završetka u Velikoj Britaniji, ne razbacuje se brojkama.
MG5 Electric automobil je u svakom smislu je automobil na mjestu. Ostavlja dozu ozbiljnosti, istina, dizajnerski neupadljiv, a opet u domeni – svima ću se svidjeti. Automobil dugačak 460 centimetara nudi pozamašnu razinu prostora i baterije kapaciteta 50,3 i 61,1 kWh.
Specifično, verzija s većom baterijom ima 156 KS, a ona s manjom 177 KS. Mi smo isprobali slabiju verziju, koja donosi 61,1 kWh litij-ionska baterija. U praksi je to značilo doseg od 310 do 330 km. S druge strane, ubrzanje do 100 km/h traje 8,3 sekunde, a maksimalna brzina je ograničena na 185 km/h. Život na punjaču? Gotovo prazan automobil, s početnih 10 do 80 posto napuni se za 50 minuta. Testirano, potvrđujemo!
Punjenje
Priključak | Type 2 |
Pozicija priključka | U prednjoj maski iza znaka |
Snaga punjenja | 11 kW AC |
Vrijeme punjenja (0 ->325 km) | 6h 15m |
Trošak | – |
Priključak za brzo punjenje | CCS |
Pozicija priključka | Front – Middle |
Snaga brzog punjenja | 87 kW DC |
Vrijeme punjenja (33 ->260 km) | 42 min |
U pogledu vožnje, MG5 Electric osvaja već jako dobrom pozicijom i osjećajem za upravljačem. Povišeni karavan po nama najveću prednost donosi sa svojom jednostavnošću korištenja. Zapravo, to je ono što najviše električnih modela krasi. Okret okrugle ručice mjenjača u desno i već ste u opciji – drive (D). Dok jako ugodna grafika virtualnog kokpita nadopunjuje ukupan dojam. Usto, multimedijski zaslon prati sve s puno korisnih informacija…Na stražnjoj klupi suputnici se neće požaliti na prostor, a svoje karavanske talente potvrđuje kroz solidnih 479 litara kapaciteta prtljažnika.Kako se vozi? U zavojima je prilično dinamičan i jako dobro izbalansiran, dok u gradu na neravnim prometnicama lagodno klizi.
Oprema je izuzetno bogata, kao što je i običaj kad je u pitanju nova generacija automobila s oznakom – MG. Automatska klima, stakla na struju, digitalni radio sa šest zvučnika, električna parkirna kočnica… dolaze već u osnovnom izdanju.
Električni karavan MG5 starta s cijenom od 257.713 kuna. Hoće li ostvariti bolje rezultate od modela iz loze ZS? Vjerojatno neće, ali će sigurno popuniti lijepu prodajnu kvotu. Talentom i ugodom u vožnji to opravdava…
POGON
Motor: elektromotor
Snaga: 156 KS
Moment: 280 Nm
Mjenjač: automatski, 1-brzina
Kapacitet baterije: 61,1 kWh (korisnost: 57,0 kWh)
Pogon: prednji
Start/stop: ne
KAROSERIJA
Izvedba: C-segment, karavan
Gabariti: 4600/ 1.818 / 1.543 mm
Međuosni razmak: 2.659 mm
Cd: 0,27
Krug okretanja: 10,2 m
Masa/nosivost: 1719 kg / do 355 kg
Prtljažnik: 479 l / 1367 l
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson / multi-link
Kočnice: samov. diskovi / diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/50 R17
PERFORMANSE
Brzina: 185 km/h
0-100 km/h: 8,3 s
Doseg: 320-330 km
Potrošnja na testu: 19.7 kWh/100 km
CO2: 0 g/km
CIJENA
Testni model: 257.713 kuna
Foto: Nikola Jurković