TEST POTROŠNJE GORIVA

Peugeot 308 SW Puretech 130 EAT8 troši samo 4,35 l/100 km

Peugeot 308 SW Puretech 130 EAT8, kompaktni karavan s 3-cilindarskim turbobenzincem 1.2, pruža dobre performanse uz povoljnu potrošnju goriva

Izvor: de.motor1.com

Peugeot 308 SW Puretech 130 EAT8, karavan C-segmenta dugačak 4636 mm, širok 1852 mm i visok 1444 mm, međuosnog razmaka 2732 mm (koji naglašava komfor na stražnjim sjedalima) te prtljažnika od 608 do 1634 litara, pokreće se dugohodnim 3-cilindarskim turbobenzincem (75 x 90,5 mm) obujma 1199 ccm, koji pri 5500/min razvija 131 KS, uz najveći okretni moment od 230 Nm pri 1750/min.

Snaga se na prednje kotače prenosi 8-stupanjskim automatskim mjenjačem Aisin, što uz realnu masu od 1390 kg osigurava vrlo dobre performanse (ubrzanje do stotke za 9,9 s i najveću brzinu od 210 km/h) uz deklariranu potrošnju od 5,8 l/100 km (WLTP). Cijena u Njemačkoj iznosi 36.750 eura.

Test portala de.motor1.com pokazuje da se u realnim uvjetima, vozeći striktno po propisima, može trošiti i manje. Testni je model opremljen gumama Michelin Primacy 4 – 225/40 R18, za col većeg promjera i 10 mm šire, koje potrošnju povećavaju za 0,1 do 0,2 l/100 km. Test je napravljen 21. srpnja 2022., u Italiji od Rima do Forlija (360 km) i natrag te u gradskoj vožnji, pri sunčanom vremenu i temperaturama od 31 od 38 Celzijevih stupnjeva.

Riječ je o dionici koja je 65 posto brza cesta (Superstrada), s ograničenjem 90 i 110 km/h, 25 posto autocesta (Autostrada), s ograničenjem 130 km/h, pet posto državne ceste, s ograničenjem 90 km/h i pet posto gradska ceste. Ukupno je prevaljeno 982 km, prosječnom brzinom od 76 km.

Putno računalo pokazalo je potrošnju goriva od 4,4 l/100 km, a po punjenju na benzinskoj crpki, ‘do čepa’, odnosno prvog klika pištolja za punjenje, na početku i kraju testa, 4,3 l/100 km. Po propozicijama ovog testa uzima se prosjek – 4,35 l/100 km. Spremnik goriva je 52 litara Izmjerene su sljedeće potrošnje goriva.

– gradska vožnja u Rimu: 7,2 l/100 km, doseg s punim spremnikom goriva 717 km
– mješovita vožnja gradom i okolicom: 6,4 l/100 km, doseg 811 km
– autocesta (Autostrada): 5,9 l/100 km, doseg 878 km
– štedljiva vožnja): 3,5 l/100 km, doseg 1482 km

S tim je rezultatima Peugeot 308 SW Puretech 130 EAT8, u C-segmentu, bio štedljiviji nego Honda Civic 1.5 Turbo (4,45 l/100 km), Ford Focus 1.0 Ecoboost Hybrid mit 155 PS (4,55 l/100 km), Mercedes-Benz A 200 A/T (4,70 l/100 km) i Fiat Tipo Cross 1.0 T3 mit 100 PS (4,75 l/100 km).

Više je trošio nego Mazda 3 2.0 Skyactiv-G M Hybrid sa 122 PS (4,30 l/100 km), Fiat Tipo Kombi Hybrid mit 130 PS i automatskim mjenjačem DCT7 (4,25 l/100 km), Volkswagen Golf 1.5 eTSI (4,15 l/100 km), Škoda Octavia Combi 1.0 e-Tec (4,05 l/100 km) i najštedljiviji u klasi Hyundai i30 1.0 T-GDI 48 Volt (3,90 l/100 km).

Autor