TESTIRALI SMO

Renault Clio Intense TCe 100 LPG, potvrda kako je plinska računica najbolja za vaš džep

Renault Clio u TCe 100 LPG kombinaciji, prije svega donosi dobru računicu i dobru razinu opreme…

Renault Clio pete generacije tu je već neko vrijeme. Nakon što smo detaljno pisali o njemu u benzinskoj TCe 100 i TCe 130 inačici, sada je na red stigla i zanimljiva TCe 100 LPG varijanta. Na prvi pogled, sve je isto kao i u klasičnom Cliu, međutim, razlike ipak ima, poglavito u financijskoj slici. No o tome kasnije…

Test smo doslovno odradili vozeći se na plin…

Novi je Clio nastao na Renault-Nissan-Mitsubishi platformi CMF-B što u praksi znači kako je Clio izgledom ali i konceptom oslonjen na modele kao što su Captur te ZOE. Atraktivan dizajn je i dalje postojan.

Prednji je kraj u skladu s trenutnom Renault ponudom pa tako i Clio serijski nudi LED svjetla te već karakteristični LED svjetlosni potpis u obliku slova C. Upravo potonja grafika postaje prepoznatljiv Renaultov detalj.

Vizualno, ne možete nigdje vidjeti i tako zaključiti da je riječ o vozilu na plin (foto: Hrvoje Grguljaš)

Novi je Clio nastao na Renault-Nissan-Mitsubishi platformi CMF-B što u praksi znači kako je Clio izgledom ali i konceptom oslonjen na novu Nissan Micru. Bilo da se radi o standardnom ili R.S. Line paketu opreme, Clio uzima bez dileme postolje po pitanju atraktivnog dizajna, a doplaćena Crvena Flamme boja (4.400 kuna) svakako ide u prilog otkrivanja atraktivnih dizajnerskih linija ovog modela B-segmenta.

(foto: Hrvoje Grguljaš)

Ulaskom u interijer, vozača će dočekati prava revolucija ne samo u odnosu na stari model već i općenito u gradskoj klasi. U prvom je planu veliki multimedijski sustav s 9 inčnim zaslonom na dodir (Multimedija Easy Link s 9.3″ – 7.000 kuna), fini mesnati volan ali i udobna sjedala. Izvedba i izbor materijala na visokoj su razini za ovu klasu, nešto što je falilo kod prethodnika. Clio briljira s visokom razinom povezanosti pa su i ovdje u prvom planu navigacijski sustav sa mobilnim podacima, Apple Car Play i Android Auto povezivost, ali i solidan serijski audio sustav. Šteta što u konkretnom primjerku nije bilo doplaćeno efektno ambijentalno osvjetljenje…

Zaslon koji najviše osvaja u interijeru (foto: Hrvoje Grguljaš)

Udobnost sprijeda je kao u za broj većem automobilu, što će posebno cijeniti viši vozači, a i straga ima mjesta za putnike. U unutrašnjosti ne fali i pretinaca za odlaganje, što je odličan znak za sve one koji vole odlagati stvari u automobilu. Clio više nije mali automobil, to je sada, usuđujemo se reći, obiteljski auto. Potonju tvrdnju potvrđuje i prtljažnik od nemale 391 litre. Nova CMF-B platforma pomogla je prilikom stvaranja dojma prostranosti, a premda je spremnik za plin ispod podnice prtljažnika, kapacitet je ostao isti kao i kod klasične benzinske inačice. Preklapanjem sjedala može se dobiti čak 1069 litara utovarnog prostora, no rezervnog kotača ovdje nema, taj posao ‘odrađuje’ set za krpanje.

Poznati 1.0-litreni sklop pokazao se još jednom kao odlična mjera po performansama (foto: Hrvoje Grguljaš)

Poznati 1.0 TCe motor i dalje broji 100 KS, a zbog tvorničke plinske instalacije koju potpisuje talijanski Landi Renco donosi i povećani moment od 170 Nm (+ 10 Nm). Ovaj sklop donosi značajna poboljšanja u pogledu potrošnje. Šteta je ta što vozače ograničuje na ručni 5-brzinski mjenjač koji je pomalo (rekli bismo klasično francuski) neprecizan. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi, dok je maksimalna brzina 188 km/h. To je OK, budući da je rad na plinskoj instalaciji savršen te nema očitog ‘prelaska’ s plina na benzin. No, spremnik goriva smanjen je sa 42 na 39 litara, dok je kapacitet spremnika za plin solidne 32 litre.

Novi Clio ponovno je jedan od najatraktivnijih automobila u klasi (foto: Hrvoje Grguljaš)

Clio ima dobro podešen ovjes, a zahvaljujući njemu vibracija prilikom prelaska „ležećih policajaca“ skoro da i nema. Premda se testni primjerak ‘kotrljao’ na zimskim gumama dimenzija 195/55 R16, dobro je peglao zavoje. Naravno, za to nije napravljen, ali vozač se za upravljačem ovog francuskog mališana može dobro zabaviti. No, tko kupuje LPG inačicu, prioritet mu svakako ne bi trebali biti zavoji već mala potrošnja i ekonomska računica. I tu Clio briljira.

16 colni kotači, najbolja mjera! (foto: Hrvoje Grguljaš)

U gradskoj je vožnji temperamentan i zabavan, a dobro se snalazi na autocesti, gdje peti stupanj više nije anemičan kao u prethodniku 0.9. Brzine od 140 do 160 km/h održava kao od šale, a ima snage i za prestizanje po lijevoj traci. Premda putnog računala u LPG varijanti nema, računica je jasna. Clio sa 1.0 TCe motorom troši 6,5 litara benzina te 7,4 litara plina. Korištenje ove kombinacije sustava je jednostavna, baš kao i prebacivanje s benzinskog na plinski pogon i obrnuto.

Dvije su moguće opcije – klasično ručno, pritiskom tipke smještene lijevo od kola volana na armaturnoj ploči (odabrani način primjenjuje se i tijekom sljedećeg pokretanja vozila) ili automatski, kada se spremnik plina isprazni. Poseban pokazivač prikazuje razinu napunjenosti spremnika plina.

Priključak plina odmah je dostupan iza poklopca goriva(foto: Hrvoje Grguljaš)

S novom, petom generacijom modela Clio, Renault nikako nije razočarao ni po pitanju sigurnosti putnika. Već u serijskoj opremi nudi se sustav za održavanje vozila u voznom traku, sustav upozorenja o promjeni voznog traka, automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka te upozorenje na sigurnosni razmak, ali i full LED prednja svjetla koja noć doslovce pretvaraju u dan.

Do čepa za 120 i kusur kuna, plina naravno… Mrak!

Sve je to, kad se zbroji zanimljiva LPG instalacija te atraktivan paket opreme Intense kojem objektivno ne fali ništa, dobitna kombinacija. Tako opremljen do registracije košta 139.250 kuna. Može li jeftinije? Može, osnovni Clio ‘plinaš’ stoji 120.300 kuna, no tad nema aluminijskih naplataka, plastika u interijeru je tvrda, a nema ni raskošnog infotainment sustava…

TEHNIČKI PODACI

POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno, 2 ventila po cilindru, Euro 6b
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 72.2 x 81.35
Snaga: 73 kW/100 KS pri 5.000/min
Moment: 170 Nm pri 2.000/min
Mjenjač: ručni
Pogon: na prednje kotače
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: B-segment, kompakt, 5 sjedala, 5 vrata
Gabariti: 4050 x 1798 x 1440 mm
Međuosni razmak: 2589 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,4 m
Masa/nosivost: 1252/450 kg
Prtljažnik:
391 l
Spremnik goriva
: 39 l
Spremnik plina: 32 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: McPherson/polukruta osovina
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, 280×24 mm / straga bubnjevi (9”)
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 195/55 R16

PERFORMANSE
Brzina: 188 km/h
0-100 km/h: 12,5 sekundi
Potrošnja (EU): 6,2/4,8/4,0 l
Na testu: 6.7 l/100 km (benzin) // 7,6 l/100 km (plin)
CO2: 110 g/km / 128 g/km (WLTP)

CIJENA
Osnovni benzinski model: 90.500 kn (Life SCe 75)
Osnovni dizelski model: 118.900 kuna (Zen Blue DCi 85)
Testni model: 139.250 kuna

foto: Hrvoje Grguljaš

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj