Renault Megane Edition One TCe 140 EDC: popularni kompakt ispeglao bore i vratio se na veliku scenu

Renault Megane stiže u osvježenom izdanju, dokazani benzinac prodisao s automatikom, redizajn je zalog budućnosti francuskog kompakta, mušice su prošlost…

Jednog od značajnih aduta iz kompaktne klase, Renault Megane u 4. generaciji upoznali smo u proljeće 2016. Nakon gotovo pet godina, stiže nam osvježena izvedba. Osim blagih vizualnih promjena, Megane phase 2 se od sada dolazi i kao plug-in hibrid. No, o električnom akteru neki drugi put. Ovaj put istražili smo sve talente benzinca, skrivenih iza oznake TCe 140

Podsjetimo, Renault Mégane prvi put se pojavio 1995. i od tada je ostvario astronomski rezultat od prodanih 7 milijuna primjeraka širom planete.

Novi Renault Megane, koji je svoj dolazak najavio još prošle godine, pred kraj jeseni, prošao je kroz male, a opet dovoljno značajne promjene.

Ljubitelji Renaulta, sigurno će odmah znati pronaći razlike. Prva i najupadljivija odnosi se na svjetla u potpunoj LED tehnologiji. LED Pure Vision svjetla dostupna su već od početne razine opreme i zamjenjuju halogena svjetla prethodnih modela. Uz svjetla, osvježen je i dizajn prednjeg branika. Kod bogatijih razina opreme dobiva i krom detalje.

Na stražnjem djelu vozila, prepoznatljiva dugačka svjetla također su prošla manje promjene, koja sad nude i dinamičke pokazivače smjera. Novi Mégane krasi i još profinjeniji stražnji odbojnik. Dok je testni primjerak posebno upečatljiv bio zbog nove boje u ponudi, 3.800 kuna vrijedne bakrene Solar nijanse.

No, ono što može veseliti vlasnike do nedavno aktualne verzije Megane, je upravo ta njegova vizualna figura. Megane ne stari, tako da nova ‘dekoracija’ s facelifta, neće previše “bedirati” vlasnike…

Ipak, ono što radi razliku je unutrašnjost. Novi Mégane opremljen je obnovljenim i suvremenijim kokpitom sa 9,3-inčnim zaslonom multimedijskog sustava i 10,2-inčnim zaslonom instrumentne ploče sa svim značajkama multimedijskog sustava Renault EASY LINK. Jedino što ćete za benefit paketa koji donosi navigaciju morati doplatiti 6.800 kuna.

Dok kamera za vožnju u nazad postaje dio Megane za 3500 kuna. Sad konačno možemo reći, kako je to – to! Megane phase 2 donosi bolje materijale i zasigurno ostavlja bolji utisak od prethodnika. Iako, moglo je u nekim stvarima još bolje, ali na takve stvari nisu imuni ni oni s premium pedigreom…

Uz naprednu infotainment postavu, Mégane donosi niz novih sustava za pomoć u vožnji, koji povećavaju sigurnost i udobnost svih putnika, među kojima i sustavom za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama. Riječ je o autonomnom sustavu 2. razine koji pridonosi bezbrižnosti i udobnosti za upravljačem. Taj sigurnosni paket koji bi svakako uvijek preporučili stoji 5.400 kuna.

I dok će vozač imati brojnu pomoć, koja nenametljivo čeka u pripravnosti za moguću asistenciju u prometu, putnici uživaju u relativno zavidnoj komociji za kompaktne proporcije vozila. Treba naglasiti, kako je prtljažnik među najvećima u klasi – 407 litara. No, najviše pluseva Megane dobiva za svoju udobnost, koja je posebno izražena na 16-colnim kotačima…

Vozački osjećaj koji je nudio Renault Megane, uvijek je bio jedan od boljih u klasi. Kako na volanu, tako i kroz potencijal ovjesa, koji je usputno rečeno formiran straga kroz polunezavisan, odnosno Multilink sistem.

Kako je testni Renault Megane bio motoriziran?
Benzinci s malim obujmom i dalje su ‘in’. Nakon što je u mirovinu poslana 1.2 TCe inačica, Francuzi su se poslužili već dokazanim turbobenzincem 1.33, u kojem su svoje prste imali i inženjeri tvrtke Daimlera. Poznat motor iz Renault-Nissan alijanse donosi 140 KS. Ide i više nego dobro, to dokazuju i brojke. Ravno 9 s do stotke i nešto preko 200 km/h vrijedno je respekta, ali najviše veseli njegova elastična narav. Kroz sve to, potrošnja nam se kretala od 6 do 9 litara. 

Stvarno, dojam oko motora je izvrstan, radi uglađeno i britko, a elektronički se može izabrati dinamika, kroz Perso, Eco, Neutral, Comfort i Sport programe.

Svaki od njih francuski inženjeri su pedantno doradili. Tako Eco pridonosi smanjenju potrošnje goriva i emisija CO2. Comfort još opuštenije iskustvo vožnje s manjim otporom upravljača. Dok odabir Sport programa, nudi više užitka u vožnji, veću okretnost i brži odziv. I na koncu MySense za posložiti po svome guštu postavke vozila.

Na kraju, ulaganje u budućnost kroz lik i djelo Meganea, isplati li se? U pogledu konkurencije, Megane je veliki potencijal. To uostalom dokazuje i njegova učestalost na domaćim prometnicama. Istina, najviše kroz prizmu poslovnog izbora.

Testni primjerak, Renault Megane Edition One TCe 140 EDC u ovoj kombinaciji vrijednoj nešto preko 200.000 kuna, sigurno neće biti često izbor naših kupaca. No, ne zato što naši kupci sumnjaju ili još gore, jer mi ne preporučujemo. Već samo i isključivo samo, što je matematika i računica na kraju dana još uvijek što kod velikog djela kupaca uvjetuje izbor…

Dinamične linije i dizajn kojima Mégane duguje svoj uspjeh ostale su iste, a LED svjetla Pure Vision koja povećavaju vidljivost i udobnost u vožnji donijela su mu još veću razinu uglađenosti i profinjenosti (foto: Hrvoje Grguljaš)

Renault Megane Edition One TCe 140 EDC

POGON
Motor: turbobenzinski, DOHC, 4 cilindra, 16 ventila, direktno ubrizgavanje, blok od alu lijeva, lanac
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1332 ccm
Provrt x hod: 72,2 x 81,2 mm
Kompresija: 10,3:1
Snaga: 140 KS (103) pri 5.000/min
Moment: 240 Nm pri 1600/min
Mjenjač: automatski, 7-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: hatchback C-segmenta, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.359 x 1.814 x 1.447 mm
Međuosni razmak: 2.669 mm
Cd: 0,28
Krug okretanja: 11,4 m
Masa/nosivost: 1.253/510 kg
Prtljažnik: 407 – 1258 l
Spremnik: 47 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: McPherson/polunezvisan
Kočnice: samov. diskovi 280 mm/diskovi 260 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R16

PERFORMANSE
Brzina: 205 km/h
0100 km/h:  9,0 s
Potrošnja (EU): 4,6/7,1/5,5 l/100 km
Na testu: 7,3 l/100 km
CO2: 137 g/km

CIJENA
Testni model: 210.348 kuna
Osnovni benzinski model: 141.900 kuna (Renault Megane TCe 115 )
Osnovni dizelski model: 149.900 kuna (Renault Megane Blue dCi 115)

foto: Hrvoje Grguljaš

Komentari