IDEALAN SPOJ FUNKCIONALNOSTI

Renault Megane Grandtour Edition One E-Tech 160 Plug-in Hybrid, obožavatelj grada i veliki prijatelj obitelji

Renault Megane kao karavan u Grandtour verziji do sad je dominirao pod dCi oznakama, s pojavom E-Tech programa vozila, taj omjer bi se bitno mogao promijeniti. Kako je samo dobar osjećaj odraditi dnevne obaveze u bešumnom karavanu, s dosegom nešto većim od 50 km na struju…

Polako ali sigurno, naša test vozila sve više imaju doticaja s električnom energijom. Iznimka nije ni Renault i njihov E-Tech program vozila. Električna ponuda francuske marke prilično je bogata, što i ne čudi ako znamo da su se među prvima odvažili na ovaj danas sve popularniji pogonski izbor. I dok otvoreno hvalimo Renault, možemo slobodno reći kako je E-Tech program električnih vozila, definitivno jedan od najboljih danas na tržištu. U nastavku otkrivamo i zašto…

Megane E-Tech gotovo se u ni jednom detalju ne razlikuje od standardne izvedbe (Foto: Hrvoje Grguljaš)

Renault Megane Grandtour prilično je popularan model među našim kupcima, a zapravo je najčešći izbor i dio velikih flota u poslovnom svijetu. Ne čudi, jer za solidne novce donosi prilično pouzdane i prostrane osobine. No, poznate dCi izvedbe lagano bi mogle u zastaru, jer sve glasnije na vrata kuca E-Tech izvedba. Riječ je zapravo o na oko “klasičnom” Renault Meganeu, koji uz benzinski motor kombinira i elektromotor, čineći ga zanimljivim plug-in hibridom.

Dakle, svi oni koji se ne libe prihvatiti budućnost i žele postati dio strujne mobilne zajednice, a da pri tome ne odstupaju previše, ovaj model je pravi izbor za njih. Zašto? Zato jer Renault Megane Grandtour E-Tech donosi sjajnu računicu, čak i ako niste svaki dan na punjaču. Dok će s druge strane, oni koji žive blizu punjača ili ne zaziru od punjenja automobila u kućnoj radinosti,  dobiti oko 55 km dosega samo na struju. Sjajno! I vjerujte, čak i tijekom vožnje na autoputu na 130-140 km/h, Megane ne troši ništa. Naravno, dok se baterija kapaciteta 9,8 kWh ne isprazni.

U ovom testu nećemo detaljno secirati izgled automobil. Uostalom, Megane nam je jako dobro poznat, a E-Tech izvedba kao takva ne donosi nešto drastično drugačije detalje. Osim dodatnih vratašca za punjač na desnoj strani vozila. Zanimljiv su izbor i mali naplatci od 16 cola, koji će se posebno svidjeti onima koji se po gradu parkiraju na vrlo nezahvalnim mjestima.

Na testnom primjerku istaknut ćemo Perla bijelu boju vrijednu u doplati 5.600 kuna, tu je i paket za pomoć u parkiranju (kamere, senzori) dostupan za 3.500 kuna, ali i Navigacija E-Tech od 6.000 kuna. Zanimljivo, kabel za punjenje (Tip 3) morat ćete doplatiti za 2.300 kuna.

Sve već dobro poznato, jedino je nekoliko EV detalja ono što otkriva E-Tech izvedbu

Kako izvana, tako i pogled na unutrašnjost ne otkriva neke drastične izmjene. Sve je u smirenom duhu i zapravo će upravo to vozači cijeniti. Sjedala su, osim što su dobro profilirana, i jako udobna. Prostranost je na zavidnoj razini, iako je prtljažnik (389 l) zbog baterija ipak izgubio preko 130 litara kapaciteta (standardno 531 l).

U prtljažniku svoje mjesto će uvijek imati i kabel (Tip 3 u doplati vrijedan 2.300 kuna)

Brzinomjer je pregledan i donosi gomilu informacija. Dok je R-Link 2 i dalje prilično atrakaitvne grafike, iako bi neke stvari voljeli vidjeti da drugačije prikazuje, odnosno surađuje.

TEST: Renault Megane Edition One TCe 140 EDC: popularni kompakt ispeglao bore i vratio se na veliku scenu

Ukupnom snagom od 160 KS ostavlja jako dobar dojam, a još bolji utisak je pogled na potrošnju…

Pogled ispod poklopca motora donosi ukupnu snagu od 160 KS. Uz benzinski motor obujma od 1.6-litre, tu je i elektromotor od 67 KS. Snage ni malo ne manjka, a posebno je dojmljiva suradnja i nadopunjavanje ova dva pogonska sklopa. Potrošnja je u našem slučaju stala na 4,8 litre/100 km, nakon odrađenih testnih 730 km. Uz napomenu, kako uz praznu bateriju, na autoputu potrošnja na autocesti ide od 6,5 do 8 litara. Automatski mjenjač odlično se snalazi u svim uvjetima, te na najbolji način ujedinjuje benzinski i električni svijet.

Sve u svemu, ovaj Megane nove generacije mobilnosti zbilja je uravnotežen i uglađen model, koji ćete još najviše voljeti voziti na struju. A život na punjaču nije tako loš, kad si posložite navike…

Za kraj ostaje komentar na cijenu. Može cijena od 271.100 kuna zvučati pretenciozno, ali Megane u ovoj izvedbi sigurno vrijedi. Koliko? Možda neće biti pravi prikaz pogled na prodajnu sliku, ali s vremenom bi stvarno mogao postati jedan “novi dCi”.

POGON 
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, DOHC
Obujam: 1.598 ccm
Elektromotor: 67 KS, 205 Nm
Baterija: 9,8 kWh
Provrt i hod: 78.0 × 83.6 mm
Snaga benzinskog motora: 67 kW / 92 KS pri  5600 o/min
Ukupna snaga: 160 KS
Moment: 250 Nm pri 1550–3500 okr./min
Mjenjač: automatski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: karavan, C-segment, 5 vrata
Gabariti: 4625 / 1871 / 1450 mm
Međ. razmak: 2712 mm
Masa: 1.528 kg
Prtljažnik: 389 – 1372 l
Spremnik goriva: 39 l
Krug okretanja: 11,3 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi 296 mm/ diskovi 290 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R16

PERFORMANSE
Brzina: 178 km/h
0-100 km/h: 9,8 s
Na testu: 4,7 l/100 km (75% gradska vožnja)
CO2: 28 – 36 g/km

CIJENA
Testni model: 271.940 kuna
Osnovni benzinski model: Zen TCe 115 – od 147.900 kn
Osnovni dizelski model: 
Zen Blue dCi 115 – od 157.900 kn

Foto: Hrvoje Grguljaš

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin