Seat Ibiza je koncernovski srodnik modela Volkswagen Polo i Škoda Fabia, što je pokazatelj da se radi o solidnom automobilu niže klase
Volkswagen korijena. Ako 15-20 tisuća kuna želite kupiti dobar i pouzdan dizelski automobil niže klase, Seat Ibiza 1.9 SDI mnogi misle kako se radi o autima potpuno iste kvalitete, to nije tako te je Ibiza za nijansu lošija i manje solidna od njemačkog i češkog ‘rođaka’.
Razlog je u lokalnim dobavljačima, koji bitno utječu na kvalitetu automobila, a bilo je i određenih odstupanja u kvaliteti motora i mjenjača, koji se, za različite marke rade u matičnom koncernu u Wolfsburgu. To se najviše vidi po kvaliteti plastike i obloga u unutrašnjosti, koja je kod Ibize za klasu lošije (jeftinije) napravljeni nego što nudi Volkswagen Polo, pa i Škoda Fabia…
Ipak, po solidnosti limarije i ostale izvedbe vidi se pripadnost porodici Volkswagen, koja jamči određenu kvalitetu. Konkretni je model iz treće generacije, koja se proizvodila od 2002. do 2008. Kako god okrenuli, Seat Ibiza je, negdje, u sredini klase, kad je u pitanju pouzdanost, to će vam potvrditi iskusniji mehaničari, a to misli i većina vlasnika. Srodstvo s modelima Volkswagen Polo i Škoda Fabia olakšava održavanje, a osnovni dizelaš obujma 1896 ccm sa samo 64 KS vrlo je izdržljiv.
Takvi motori bez problema prelaze više od 500.000 km (nekoliko modela Volkswagen Golf 1.9 SDI odvrtjeli su više o milijun kilometara). Seat Ibiza je, kao i Škoda Fabia, naslijedila sve bitne vrline modela Volkswagen Polo, ali, nažalost i mane. To se prvenstveno odnosi na prednji ovjes, odnosno gumene oslonce (posebno stražnje) prednjih trokutastih ramena, električne podizače prednjih stakala i funkcioniranje ručne kočnice.
Bilo je i problema sa selen blokovima stražnje osovine, orošavanjem prednjih farova i upravljačkom elektronikom. Zbog tvrde i naizgled jeftine plastike može se očekivati i vibriranje prednje armature, posebno u dizelskoj verziji. Kod prvih serija dizelskog modela Ibiza bilo problema, doduše rijetkih, s mjenjačima i spojkom, a i s nosačima motora. U ostalome, Seat Ibiza se pokazala vrlo solidnom te je opravdala pripadnost koncernu Volkswagen.
Najveća je vrlina solidna limarija, otporna na prohrđavanje. To se najbolje vidi na primjercima starih 15 i više godina, koji su i bez najmanjeg traga hrđe. A dobra limarija je važna značajka starijih rabljenih vozila. Kod Ibize, u pravilu nema problema s upravljačem i servouređajem (od čega, primjerice, pate mideki Opel Corsa istig godišta), a i ostali mehanički problemi su rijetki.
Prema statistikama kvarova, koju vodi njemački ADAC i agencija Dekra, Ibiza je u sredini, a dizelski modeli 1.9 SDI su s najmanje problema. Analizirali smo model iz 2004., koji je prešao 288.000 km (stvarnih), što nije malo, ali ni puno, pogotovo što se riječ o najpouzdanijem motoru uz koncerna Volkswagen, koji ima direktno ubrizgavanje, ali nema turbopunjač, pa iz 1896 ccm istiskuje skromnih 64 KS.
S turbopunjačem, u taj se motor nudio sa 101 i 130 KS pa umjerena snaga tog motora pokazuje da može trajati ‘vječno’. Motor ima razmjerno malu snagu, ali u 15 godina nije izgubio ništa od početnih performansi. Radi klopotavo i sirovo, a važnije je što je pouzdan i štedljiv. Za održavanje je dobro što nije nužno koristiti skupo sintetično motorno ulje ye je dovoljno polusintetično 10W-40 ili obično mineralno 15W-40.
Po mjerilima dizelaša nove generacije Ibiza 1.9 SDI radi kamionski, pogotovo pri paljenju i dok se ne zagrije. Ali važnija je pouzdanost, koja je kod testnog primjerka bila besprijekorna. Riječju i brojkom kvarova je bilo – nula. Samo redovito održavanje. Čak nije mijenjan stražnji ispušni lonac, spojka se još uvijek dobro drži, nema zazora ni vibracija u upravljaču, a jedino se na prednjim diskovima uočava trošenje. No, još uvijek je to u granicama prihvatljivog.
Motor ne gubi ulje, potrošnja ulja je zanemariva, a kod dodavanja gasa začađenje ispušnih plinova je minimalno. Zbog toga se isplati platiti 16.000 kn, premda na tržištu ima i jeftinijih primjeraka.
Seat Ibiza 1.9 SDI
Motor: dizelski, 4-cilindarski, blok od sivog lijeva, 1 bregasto vratilo (zupčasti remen), 8V, direktno ubrizgavanje Obujam: 1896 ccm
Provrt x hod: 79,5 x 95,5 mm
Snaga: 47 kW/64 KS pri 4000/min
Moment: 125 Nm pri 1600/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan MacPherson, straga polukrut
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubnjevi, ABS
Gume: 185/60 R 14
Karoserija: kombi-limuzina niže klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 395,5 x 170 x 144 cm
Osovinski razmak: 246 cm
Prtljažnik: 265/1030 L
Masa/nosivost: 1105/450 kg
Spremnik goriva: 45 l
Krug okretanja: 10,6 m
Najveća brzina: 163 km/h
0-100 km/h: 17 s
Potrošnja: 5 do 7 l/100 km
Proizvodnja: 2002. – 2008.
Cijena: 12.000 do 22.000 kn