Škoda Fabia, vjesnik novog vala čeških modela među najkvalitetnijim je modelima u nižoj klasi, najisplativiji je s osnovnim benzincem 1.4 MPI i dizelašem 1.9 SDI
Premda je predstavljena u rujnu 1999., na cestama je još uvijek dosta Škoda Fabia prve generacije, u punoj snazi. Stigla je kao prethodnica modela Volkswagen Polo, a zanimljiva je jer se proizvodila u tri karoserijske izvedbe: hatchback, sedan i karavan. Mnogi žale što i nasljedni modeli nisu imali te opcije.
Od izvorne češke tehnologije zadržala je benzinski motor 1.4 MPI sa 60 i 68 KS. Kvalitetan je i dobro ide, ali puno troši. Dva su razloga za to. Prvi je u staroj konstrukciji, s bregastim vratilom u bloku (OHV), dvostrukim lancem i tri ležaja koljenastog vratila, a drugi u razmjerno velikom obujmu (1397 ccm).
Glavne vrline ovog motora su trajnost i pouzdanost. Uz prosječno održavanje prelazi i više od 300.000 km. Treba računati na promjenu lanca za pogon bregastog vratila, s lančanicima, nakon 150.000 km. U svemu bitnome Škoda Fabia nema slabijih točka. Podjednako su otporni karoserija, podvozje i prijenos. Komande su precizne, a motor i mjenjač izdržljivi.
Najveći je problem kruta plastika unutrašnjosti, koja u kombinaciji s razmjerno tvrdim ovjesom može stvarati probleme s vibriranjem, posebice ako se često vozi po neravnom asfaltu. Prva generacija najmanjeg češkog modela postigla je uspjeh veći od očekivanja. Škoda Fabia prve generacije, gotovo je osam godina izdržala na tržištu, a kupci su bili u pravilu zadovoljni.
Većina modela opremljena je klasičnim motorom 1.4 MPI sa 60 i 68 KS, stare, ali češke tehnologije. S tri ležaja koljenastog vratila i bregastim vratilom u bloku solidno ide, ali puno troši (od sedam do deset litara). Kod rabljenih primjeraka to nije loš izbor, jer su troškovi održavanja niski, a cijena povoljna.
Od ostalih serija najisplativija je dizelska Škoda Fabia 1.9 SDI (64 KS), jer i verzije s dva desetljeća ‘na leđima’ mogu biti u dobrom stanju. Taj se solidan, a malo opterećen motor pokazao vrlo izdržljivim, prelazi i milijun kilometara. Osnovni benzinac 1.4 MPi i dizelaš 1.9 SDI isplativiji su od 3-cilindarskog benzinca 1.2 HTP (64 KS), 4-cilindarskog 1.4 16V (85 KS) te turbodizelaša, 3-cilindarskog 1.4 TDI (70 KS) i 1.9 TDI (90 KS), premda su svi motori OK.Najosjetljiviji i najmanje isplativ je benzinac 1.4 16V. U svemu bitnome Škoda Fabia nema slabijih točka. Podjednako su otporni karoserija, podvozje i prijenos. Najveći su problem osjetljivi gumeni oslonci prednjih ramena (selen blokovi), koji na našim cestama teško izdrže više od dvije godine. Prve serije modela Škoda Fabia imale su krutu plastiku u unutrašnjosti, koja u kombinaciji s razmjerno tvrdim ovjesom može stvarati probleme s vibriranjem.
U serijama do 2001. bilo je i problema s amortizerima, a to je posebice važno provjeriti kod dizelskog modela. Prednji diskovi stradaju isključivo kod oštre vožnje te je detaljan pregled njihovog stanja dobrodošla dijagnostika i ukazuje na stil vožnje dotadašnjeg vlasnika.
Isto vrijedi i za stražnji ispušni lonac, koji u normalnim okolnostima izdrži najmanje 100.000 km. Kad se sve uzme u obzir, kupnja ovog automobila se isplati, prvenstveno zbog povoljnog omjera cijene i kvalitete te niskih troškova održavanja. Dobar se primjerak može dobiti već za 2000 eura.