Test: Nissan Micra IG-T 100 N-Connecta, 101 kubik više, pun pogodak

Povećanjem obujma 3-cilindarskog turbobenzinca, s 898 na 999 ccm, snaga je porasla s 90 na 100 KS, pri manjim okretajima, što je ubrzanje do stotke skratilo s 12,1 na 10,9 s, brzinu povećalo sa 175 na 184 km/h…

Ovo je najvažnija ocjena 3-cilindarske turbobenzinske verzije Nissan Micre, koji smo testirali u novom, izdanju IG-T 100 N-Connecta. O svim generacijama japanskog aduta niže klase već smo pisali, a sada o konkretnom modelu, ‘rođaku’ nedavno predstavljenog francuskog aduta B-segmenta, Renault Clio pete generacije, jednako motoriziranog.

Da je Micra zbilja vrhunski automobil niže klase, potvrđuje koeficijent otpora zraka od 0,29, što je izvrsno za B-segment, a kruna svega je ocjena sigurnosti: nova Micra nije osvojila samo pet EuroNCAP zvjezdica, nego i dosad najbolji rezultat u klasi. Fluidan, mišićav dizajn konačno je vrlina Micre.

Nova je Micra ugodan ‘vozački’ automobile niže klase, a ‘mali’, ali žilavi turbobenzinac jednako je temperamentan i elastičan, s dobrim performansama i bez čestog šaltanja te za 3-cilindraša, dobro prigušen i izbalansiran.

Za razliku od prethodne Micre, koja se također lijepo vozila, ali je više bila podređena smirenoj vožnji, nova pruža i dinamičnost, kojom se može mjeriti s Hondom Jazz

Fino povuče i ima upravo poželjnu dozu temperamenta, koja je u graničnim uvjetima motoru 0.9 s 90 KS nedostajala, stoga pruža dovoljno živosti u vožnji.

Do stotke ubrzava za 10,9 s i postiže 184 km/h, što je u nižoj klasi više nego OK, zapravo ne treba više, a osjećaj dobre motoriziranosti pojačava precizan 5-stupanjski mjenjač. U vožnji se osjeća čvrstoća i kompaktnost, uz dobro ležanje i snažne kočnice.

Ovjes dobro prigušuje udarce s podloge i osjetno je tiši nego do sada i kroz zavoje pruža potpunu sigurnost, pokazujući da je itekako spreman i za snažniju motorizaciju.

Micra je konačno ‘vozački’, a ne ‘bapski’ auto, kojeg je užitak voziti, uz osjećaj da se zbilja vozi pošten komad auta. U tom je stilu i unutrašnjost, koja pruža kvantni skok u razini izvedbe prema prethodnom model.

Vozačko okruženje je ugodno, ergonomično, profilirana sjedala pružaju solidan komfor, a klasična grafika instrumenata osigurava preglednost. Upravljač je precizan i osjećajan, a 5-stupanjski mjenjač za čistu peticu

Nova je Micra, pogotovo sa 100 KS iz 3-cilindarskog turbobenzinca 1.0 naravno, talentirana za grad, ali joj podjednako prija vožnja kroz zavoje i autocesta. Ima dovoljno snage i za pretjecajnu traku, a pri većim brzinama pomaže mu izvrsna aerodinamika. Stoga se ne treba plašiti krenuti i na duži put.

A dobar, uvjerljiv dojam pogonske grupe zaokružuju ‘vozački’ mjenjač te realna potrošnje od šest do sedam litara u testnim uvjetima. Ako se vozi umjerenije pet i pol do šest, što je sasvim OK. S novim turbobenzincem od 100 KS Micra je konačno dobila adute za ozbiljniji uspjeh, premda cijena od 125.917 kn nije ‘prilika zvana čežnja.

Fluidna i dinamična silueta naglašava aerodinamiku (0,29) i dobre karakteristike komfornog i spretnog automobila niže klase, koji je usto i, uz novi Renault Clio, najsigurniji u nižoj klasi

POGON
Motor: turbobenzinski., 3 cil., 12V, zupčasti remen, blok od alu lijeva, sprijeda popr.
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 72,2 x 81,3 mm
Snaga: 73 kW (100 KS) pri 5000/min
Moment: 160 Nm pri 2750/min (140 Nm pri 2500/min
Mjenjač: ručni, 5 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: hatchback B-segm, 5 vrata
Gabariti: 3999 x 1743 x 1455 mm
Međ. razmak: 2525 mm
Cd: 0,29
Masa/nosivost: 1095/420 kg
Prtljažnik: 300 – 1004 l
Spremnik: 41 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 262 mm/bubnjevi
Ručna: mehanička
Gume: 195/55 R 16
PERFORMANSE
Brzina: 184 km/h
0100 km/h: 10,9 s
Potrošnja (EU): 5,7/3,8/4,5 l/100 km
Test: 6,4 l/100 km
CO2: 103 g/km

Povećanje hoda 3-cilindarskog turbobenzinca sa 73,1 na 81,3 mm, uz zadržavanje provrta od 72,2 mm povećalo je najveći moment sa 140 na 160 Nm te je motor osjetno življi i elastičniji, a usto troši decilitar manje

CIJENA
Testni model: 125.917 kn (18.779 eura)
Osnovni benzinac: 102.757 kn (13.791 eura) – 1.0 Visia/73 KS
Osnovni dizelaš: 124.121 kn (16.659 eura) – 1.5 dCi Visia/90 KS

VRLINE I MANE
+ dizajn, aerodinamika
+ sigurnost
+ performanse, elastičnost
+ bogata oprema
– nije baš jeftin…


Komentari