LIGIER

25. siječnja 1976. francuski tim Ligier debitirao u Formuli 1

Guy Ligier (1939. – 2015.), bivši je ragbijaš i vozač utrka, nakon što mu je poginuo prijatelj Jo Schlesser, prestaje s nastupima u utrkama, ali financira konstruiranje trkaćih automobila, koji će redom, u počast poginulom prijatelju, nositi njegove inicijale JS.

Nakon pokušaja na kultnoj utrci Le Mans ekipa Ligier se 1976. prijavila i za Svjetsko prvenstvo Formule 1. Pojavili su se na prvoj utrci u Brazilu samo s jednim bolidom, kojeg je vozio Jacques Laffite, čovjek koji će i kasnije postati gotovo pa zaštitni znak ove momčadi.

Za razliku od većine momčadi nisu se odlučili za motor Ford, nego Matra, a bolid JS5 odmah je pokazao solidnu brzinu, kvalificiravši se na jedanaesto mjesto od 22 bolida. Već u prvoj sezoni Laffite se u nekoliko navrata penjao na podij, a sljedeće godine u Švedskoj stigla je i prva pobjeda.

Vrhunac slave došao je na početku 1979., kada je Laffite pobijedio na prve dvije utrke, a JS11 bio najbrži bolid na stazi. No to je bila sezona velikih eksperimenata s efektom prianjanja i odnosi snaga su se ubrzo promijenili.

Ipak, momčad je sezonu završila na odličnom trećem mjestu konstruktorskog poretka, a godinu potom popeli su se i stepenicu više. Osamdesetih i devedesetih Ligier je bio konstanta Formule 1, simpatična, mala, privatna momčad koja se nije mogla nositi s financijski moćnijima, ali je ipak postizala solidne rezultate.

Šlag na torti bila je pobjeda koju je ostvario Olivier Panis na VN Monaka 1996., u posljednjoj sezoni momčadi, nakon koje su se morali povući iz natjecanja, a momčad prodati Alainu Prostu.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj