RENE BONNET

27. prosinca 1904. rođen René Bonnet, tvorac automobila sa središnjim motorom

René Bonnet, francuski vozač i konstruktor, rođen prije 116 godina u Vaumasu, od malih je nogu bio entuzijast utrka i sportskih automobila…

Foto: sirgentlemandriver.com

Podjednako je bio zainteresiran za konstrukcijski dio kao i za samo nastupanje. Godine 1938. Bonnet i prijatelj Charles Deutsch napravili su atraktivan roadster s mehanikom Citroën, a deset godina kasnije, po završetku rata, pokrenuli i vlastitu sportsku marku Deutsch et Bonnet, skraćeno DB.

U sljedećih će petnaest godina tvrtka iz pariškog predgrađa Champigny-sur-Marne proizvoditi sjajne, lagane sportske i trkaće automobile na mehaničkoj osnovi Panhard. Četiri puta su bili pobjednici u klasi na Mille Miglia, triput na 24 sata Le Mansa, dvaput na stazi Sebring… pritom proizvevši i na stotine primjeraka uspješnih cestovnih modela, pogotovo kupea HBR.

Možda najusporediviji s onim što je u Italiji radio Carlo Abarth, CD automobili bili su najprominentniji francuski proizvođač malolitražnih sportskih automobila pedesetih, sa sličnom ulogom kakvu će desetljeće kasnije preuzeti tvrtka Alpine. Poslovnoj je suradnji, ali i prijateljstvu, došao kraj početkom šezdesetih.

Deutsch je želio zadržati bliske veze s Panhardom, što će i učiniti vlastitom markom CD, dok se Bonnet odlučio za mehaniku Renault, na kojoj će biti bazirani modeli njegove tvrtke, Automobiles René Bonnet. Glavni mu je financijer bila aeronautička tvrtka Matra, koja će i kupiti tvrtku u listopadu 1964. godine.

U tom se kratkom razdoblju Bonnet upisao u povijest: model Djet iz 1962. bio je prvi serijski, cestovni automobil na svijetu s motorom središnje smještenim iza vozača. Trkaćih modela i prototipova bilo je desetljećima ranije, no mala je francuska tvrtka bila prva koja je kupcima ponudila cestovni model danas najpopularnije koncepcije sportskih automobila!

Matra je nastavila proizvoditi Djet, a René Bonnet se do smrti u prometnoj nesreći 13. siječnja 1983. više nije vraćao proizvodnji automobila.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin