Prije 76 godine u Bulonjskoj šumi okupilo se 100.000 gledatelja, kako bi svjedočili natjecanju 48 motocikala i 45 automobila, u klasi 1500 pobijedio je Amédée Gordini automobilom Simca
Svega tjedan dana nakon kapitulacije Japana i završetka II. svjetskog rata auto-moto utrke su se vratile na scenu. Na ‘Bois de Boulogne’, u pariškoj Bulonjskoj šumi okupilo se oko 100.000 gledatelja, kako bi svjedočili nastupu 48 motocikala i 45 automobila.
Gorivo, tada još svugdje u Europi racionalizirano i teško nabavljivo, uz mnogo je diplomatskih vještina izmoljeno od Amerikanaca. Automobili do 1500 ccm vozili su Kup Roberta Benoista, u počast velikom vozaču ubijenom u nacističkom logoru Buchenwald. Pobijedio je Amédée Gordini u bolidu Simca.
Henri Louveau, vozeći Maserati, osvojio je Kup oslobođenja, utrku do 3000 ccm, a onda je uslijedila glavna atrakcija, utrka Grand Prix automobila, Kup zatvorenika. Poveo je Raymond Sommer vozeći Talbot…
Najbolji svjetski vozač tog doba, Jean-Pierre Wimille, morao je startati sa začelja, jer njegov Bugatti nije bio pripremljen na vrijeme za kvalifikacije. Svima je to bio veliki problem, automobili su stajali skriveni godinama, mnogi nisu bili ni paljeni.
Ubrzo, pokazavši zašto je bio ‘Schumacher svoga doba’, Wimille se senzacionalno probijao kroz grid te već u četvrtom krugu pretekao vodećeg Sommera, čiji se Talbot, do kraja utrke, više nije mogao približiti pobjedničkom Bugattiju.
Ipak, na cilju je Sommer jedini uspio ostati u istom krugu s Wimilleom. S te povijesne utrke ne postoji upotrebljiv video zapis, pa pogledajte zanimljiv, s utrke sljedeće, 1946. godine: