Uspješno se počela natjecati u Formuli 500, a 1950-ih je zamijećena po prvim bolidima Formule 1 s motorom u sredini, koji su uspješnošću promijenili svijet utrka.
1959. i 1960. osvojili su konstruktorske, a Jack Brabham vozačke naslove, usprkos slabije snage u odnosu na direktne konkurente.
Unutar samo nekoliko godina svi su, prvo u Europi, a potom i u Americi, napustili tradicionalnu koncepciju i počeli proizvoditi trkaće bolide s motorom iza vozača.
Koncept se proširio i na cestovne sportske modele, pa je posredno odgovoran i za sve današnje modele s motorom u sredini.
Cooper nije prvi smislio takav koncept, no raniji pokušaji, čak i uspješni poput Auto Uniona iz 1930-ih, ostali su izolirani i nisu nagnali konkurente na promjene.
Tvrtka se gasi 1969., nakon ukupno 16 pobjeda u F1 utrkama, a legendu o imenu nastavlja Mini, čiju je sportsku inačicu John Cooper kreirao još 1961.
I novi Mini pod BMW-ovom kapom koristi Cooperovo ime za sportske modele, toliko poznato da nije moglo pasti u zaborav.