SRETAN 84. ROĐENDAN

Franco Sbarro, švicarski dizajner talijanskih korijena, rođen 27. veljače 1939.

Francesco Zefferino Sbarro, poznatiji kao Franco Sbarro, rođen 27. veljače 1939. u Presicceu, Puglia, južna Italij,  je dizajner i proizvođač automobila iz snova

Nakon studija latinskog i grčkog jezika u Lecceu, Franco Sbarro se u studenom 1957. nastanio u Neuchâtelu (Švicarska), gdje radi kao mehaničar. Dvije godine kasnije kupio je malu garažu u Unuku i sam je napravio. Konkretno, radi u vezi s Borgwardom, malim njemačkim proizvođačem koji je sada nestao. Susret s Georgesom Filipinettijem dovest će ga do mjesta glavnog inženjera slavne Scuderia Filipinetti.

Nezadovoljan razvojem i održavanjem momčadi trkaćih automobila, mogao bi slijediti vraćanje AC Cobre, Ferrarija P3 i Forda GT40. Sbarro je napravio prvu seriju u to vrijeme: izrezani Filipinetti izveden iz VW Karmann Ghia 1600cc.

25. ožujka 1968. označava prekretnicu u Sbarrovu životu. Trajno napuštajući konjušnicu Filipinetti, u bivšoj tvornici cigareta stvara ACA – Automobile Construction Workshop. Njegova prva kreacija bio je Dominique III, mali sportski automobil s ogromnim stražnjim spojlerom. Taj jedinstveni model Sbarro za prodaju posvećen je transformaciji konkurentskih Ford GT40 u civiliziranije “cestovne” modele. Sbarro je tada napravio mnoge replike koje su ga proslavile u automobilskom svijetu: BMW 328, Lola T70, Ferrari P4, Bugatti Typ 41 Royale.

Ništa ne može zaustaviti Sbarroa. Kvalitetu njegove izrade potvrdit će brojni modeli, unikatni ili proizvedeni u malim serijama, koje će razvijati do 1992. Sbarro, koji se ne zadovoljava dizajnom i izgradnjom automobila, također je izumitelj koji je 1989. predstavio novu vrstu kotača (orbitalni bez glavčine), a kasnije i novi koncept šasije, dvostruki okvir. Te ideje i koncepte nedavno je u zrakoplovstvu koristila i mala švicarska tvrtka za proizvodnju helikoptera. Mercedes leptir s 4 vrata, La Mandarine, Alcad’or, Issima ili mini-električni, to je također on.

Nemajući više što dokazati i želeći podijeliti svoje znanje, Franco Sbarro je osnovao Espace Sbarro, neprofitnu zakladu, privatnu školu u koju studenti, osim “uredskog” posla (studija, dizajna, dizajna), moraju nužno uložiti i svoje ruke. u konstrukciji od A do Z modela koji moraju biti izrađeni prema preciznim specifikacijama koje ponekad nameću proizvođači kao što su Alfa Romeo 1995. i Seat 2001. Škola je otvorena 1992., a cijena jedne godine studija iznosila je do 160.000 franaka. Druga škola otvorit će se u Casablanci (Maroko) 1994., nakon čega će uslijediti Francuska 1995. u Doubsu (Centre Espera).

Studijski ciklus traje godinu dana, a rad se svake godine predstavlja na Ženevskom sajmu automobila u ožujku. U lipnju 2007. Espera Sbarro trajno je napustila Pontarlier, grad u kojem je bila smještena od 1994., kako bi se nastanila u Montbéliardu, u suradnji s klasterom konkurentnosti Vozilo budućnosti. Montbéliard ima prednost okupljanja nekoliko automobilističkih igrača u ovom centru i što je blizu Grandsona, gdje Sbarro živi. Franco Sbarro, majstore dizajna i automobila snova, sretan 84. rođendan.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo