TALIJANSKI MOGUL

Gianni Agnelli (1921. – 2003.): dugogodišnji predsjednik Fiata, slavni L’Avvocato

FIAT

Utemeljitelj tvrtke Fiat i glava dinastije bio je Giovanni Agnelli (1866. – 1945.), a njegov unuk, Gianni Agnelli (1921. – 2003.), postat će dugogodišnji predsjednik korporacije Fiat i najmoćniji čovjek Italije u drugom dijelu 20. stoljeća

Giovanni Agnelli stariji bio je jedan od osnivača tvrtke Fiat i utemeljitelj dinastije Agnelli. Brzo se prometnuo u najutjecajnijeg čovjeka i većinskog vlasnika torinske tvrtke. Po njemu nazvani unuk, Giovanni Agnelli, rođen 12. ožujka 1921. u Torinu, postat će dugogodišnji predsjednik korporacije Fiat i po mnogima najmoćniji čovjek Italije u drugom dijelu 20. stoljeća.

Poznat kao Gianni i L’Avvocato (odvjetnik), kako bi ga se razlikovalo od djeda, bio je podjednako poznat po beskrupuloznim poslovnim potezima i plejbojskom ponašanju u mladosti. Nadimak je dobio jer je studirao pravo, premda se nikada nije bavio odvjetništvom.

Gianni Agnelli je bio podjednako poznat po beskrupuloznim poslovnim potezima i trendseterskom smislu za odijevanje. Bio je jedan od najpoznatijih plejboja sredine stoljeća, pa ne čudi da je i jednu od tri u ratu zarađene rane dobio kada mu je neki njemački časnik prostrijelio ruku u barskoj tučnjavi zbog djevojke.

Nakon sloma fašističkog režima njegov je djed bio prisiljen odstupiti s čela tvrtke Fiat, a onamo je postavljen Vittorio Valletta, koji je uspješno vodio Fiat sve do 1966., kad ga nasljeđuje Agnelli junior. Značajno je proširio djelovanje korporacije na neautomobilska područja, poglavito u vojnoj industriji, ali su pod njegovom palicom, postupno, u portfelj torinskog koncerna došli gotovo sve ostali značajni talijanski proizvođači automobila: Lancia, Ferrari, Alfa Romeo, Maserati, Innocenti…

Desetljećima je Agnellijeva moć neokrznuta prolazila kroz sve talijanske političke i sportske skandale (bio je vlasnik nogometnog kluba Juventus), a časopis Esquire proglasio ga je jednim od petorice nabolje odjevenih ljudi u povijesti. Gianni Agnelli  je umro 24. siječnja 2003., od raka prostate, prethodno rasporedivši na čelna mjesta unutar tvrtke Fiat kombinaciju sposobnih poslovnih ljudi i članova obitelji, kako bi osigurao opstanak korporacije.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj