Šik, siguran i sportski – imajući na umu ove zahtjeve, Mercedes-Benz proširio je svoju ponudu modela 8. prosinca 1982. kako bi uključio novu, kompaktniju seriju modela, ipak nešto povoljniju…
Mercedes-Benz 190 i 190 E serije W 201 postavili su nove standarde u segmentu tržišta. Danas, čak i nakon četiri desetljeća, dizajn kompaktne limuzine izgleda moderno, a predstavljena tehnologija čini temelje.
Početni model marke, od milja nazvan “Baby-Benz”, još uvijek je dio ulične scene kao popularan, udoban i pouzdan klasik. Nakon početka s dva tipa benzinskih motora, asortiman motora se neprestano proširivao. Već 1983. pojavljuje se dizelska varijanta, 190 D. Sportski “šesnaestventilski” 190 E 2.3-16 i njegovi nasljednici bili su uspješni u prodaji i motosportu od 1984. nadalje. Osobito u njemačkom prvenstvu touring automobila (DTM) osvajaju utrke i naslove.
Modeli 190 i 190 E imaju četverocilindrični M 102 motor s obujmom od 1997 cc. Motor se u modificiranom obliku koristi u Mercedes-Benzu 200 iz serije modela 123 od 1980. godine. Kako bi jasno pozicionirao kompaktnu klasu, marka odabire manji broj 190 za nove modele. Kada Mercedes-Benz predstavlja nasljednika serije modela 202 u svibnju 1993., dobio je ime koje odgovara novoj, sad već dobro poznatoj nomenklaturi – C-klasa.
Uspjeh Mercedes-Benza u ispunjavanju ovih zahtjeva postaje jasan kada je predstavljen zastupnicima i njegovim ugovornim partnerima 8. prosinca 1982.: kompaktna limuzina kojom se lako rukuje donosi užitak u vožnji, položaj sjedenja vozača i suvozača jednako je dobar kao i u većim Mercedes-Benz vozilima, a držanje ceste, udobnost vožnje, kvaliteta, pouzdanost i trajnost ne opadaju. O realizaciji projekta odlučeno je 19. listopada 1978. U to vrijeme upravni odbor tvrtke odlučuje da će 190 biti manji, lakši i ekonomičniji od popularne serije 123 srednje klase. Za razliku od tog modela, navedene su sljedeće dimenzije: ukupna dužina 4420 milimetara , širina 1678 milimetara, visina 1383 milimetra.
W 201 je krenuo u serijsku proizvodnju u Sindelfingenu prije nego što je počela proizvodnja i u tvornici Mercedes-Benz u Bremenu, koja je nastala iz tvornice Borgward 1978. Na tom mjestu, Nordwerk Im Holter Feld izgrađen je posebno za seriju modela 201, koja se u to vrijeme smatra najsuvremenijim pogonom za proizvodnju vozila u svijetu. Po prvi put u industriji, na primjer, osovine se postavljaju automatski. Bivši Daimler-Benz AG ulaže oko 1,4 milijarde DM u novu tvornicu – najveću pojedinačnu investiciju u povijesti tvrtke do tog datuma. Proizvodnja počinje u rujnu 1982. u hali 7 s dijelovima karoserije u bijeloj boji, koji se prethodno isporučuju u tvornicu za sklapanje u Sindelfingenu. Puštanjem u rad hala 8 (lakiranje) i 9 (montaža) 1984. godine počinje izgradnja kompletnih vozila. Veliki uspjeh kompaktne klase osigurava kontinuirano proširenje kapaciteta i radnih mjesta u tvornici u Bremenu. Ukupno je oko 1 milijun 190-ica izgrađeno u gradu na rijeci Weser do kolovoza 1993. Do danas, Bremen je vodeća svjetska tvornica za C-klasu.